• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

قیمت نفت امروز دوشنبه 1 اسفند ماه 1401

  • کد خبر : 876
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
قیمت نفت امروز دوشنبه 1 اسفند ماه 1401

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از کاهش هفتگی، امروز افزایش یافت. به نظر می رسد امید به بهبود تقاضا در چین پس از پایان سیاست کرونا صفر در این کشور از نشانه های بدبینانه فدرال رزرو آمریکا پیشی گرفته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 56 سنت معادل 0.67 درصد افزایش به 83 دلار و 56 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 44 سنت معادل 0.58 درصد افزایش به 76 دلار و 78 سنت معامله شد.

به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر افزایش ذخایر نفت خام و بنزین در آمریکا، قیمت هر دوی این شاخص های نفتی در هفته گذشته 4 درصد کاهش یافت.

ایالات متحده همچنین اعلام کرد که 26 میلیون بشکه نفت دیگر را از ذخایر استراتژیک نفت خارج خواهد کرد که می تواند منجر به افزایش ذخایر در کوشینگ، اوکلاهاما، محل تحویل قراردادهای نفتی وست تگزاس اینترمدیت تا ماه مه شود.

انتظار افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت نفت خواهد شد. افزایش ارزش دلار، خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

یکی دیگر از نشانه های افزایش عرضه نفت، صادرات 100000 تن نفت قزاقستان به آلمان در ماه مارس از طریق خط لوله دروژبا روسیه است.

سرمایه گذاران در آسیا منتظر تصمیم بانک مرکزی چین در مورد نرخ وام مسکن برای حمایت از بهبود بخش مسکن و اقتصاد هستند. چین بزرگترین واردکننده نفت در جهان است. تحلیلگران انتظار دارند واردات نفت چین در سال جاری به بالاترین حد خود برسد که دلیل آن افزایش تقاضا برای سوخت در بخش حمل و نقل و همچنین افزایش مصرف پالایشگاه ها است.

چین و هند پس از اعمال تحریم های غرب علیه واردات نفت روسیه به بزرگترین خریداران نفت این کشور تبدیل شده اند. واردات نفت هند از روسیه در ژانویه به رکورد ۱.۴ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=876

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.