• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

قیمت متری ساخت خانه چقدر است؟

  • کد خبر : 44460
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
قیمت متری ساخت خانه چقدر است؟

رکنا – به گزارش مهر، مسکن یکی از اساسی ترین مسائل زندگی است و ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارد. وقتی دولت ها دست به کار می شوند باید برای تامین مسکن همه اقشار جامعه برنامه ریزی جدی داشته باشند چرا که مسکن با رفاه مردم ارتباط مستقیم دارد.

همچنین یکی از محورهای مورد توجه رهبر معظم انقلاب برای شکوفایی اقتصاد کشور و بهبود وضعیت تولید، «رونق بخش املاک» است و در این زمینه استفاده از ظرفیت ها را مورد تاکید قرار دادند. حوزه مسکن یکی از حوزه های کارآفرینی در کشور است. تولید مسکن خود صنایع بسیاری را به کار می گیرد. یعنی تاجر و تولید کننده. البته ناگفته نماند که رهبر انقلاب اسلامی بارها بر تامین مسکن برای همه اقشار جامعه تاکید کرده و به افراد فراری از مسئولیت تذکرات جدی داده اند.

قیمت مسکن از اسفندماه سال گذشته افزایش یافته و ادامه این روند تا امروز باعث دلسردی بسیاری از مستاجران شده و با افزایش بیشتر قیمت مسکن در اوایل سال جاری همراه با نزدیک شدن به فصل جابجایی، کابوس اجاره بها آنها را تشدید کرده است. آنها تبدیل به شهرک شدند. چرا که با تداوم افزایش قیمت مسکن، نرخ های پیشنهادی اجاره بها از توان مردم برای پرداخت دور بود.

با کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی و افزایش قیمت مسکن، انتظار خروج از رکود در کوتاه مدت و خرید مسکن برای جامعه مستاجرین رویایی خواهد بود و از سوی دیگر in En در آینده نزدیک شاهد افزایش معاملات افست رهن و اجاره خواهیم بود.

رکود همراه با تورم در بازار املاک حاکم است

فرشید پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه رکود بازار مسکن تنها با تولید و عرضه مسکن شکسته می شود، گفت: سال گذشته نقش بازار مسکن رکود همراه با تورم بود که تا روزهای بعد ادامه داشت. تا پایان سال به طور مداوم تداوم خود را حفظ کرده بود.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور در ادامه تاکید کرد: تداوم تورم مسکن در سال جاری نقش خود را به عنوان بازیگر اصلی در حوزه اقتصاد کلان نشان داده است. تورم و رکود شرایط سختی را برای فعالان صنعت مسکن ایجاد کرده است و بر اساس آمارهای موجود، بازار مسکن وضعیت خوبی ندارد، چرا که در 10 سال گذشته تولید مسکن بین 350 تا 400 هزار واحد بوده است. هیچ اتفاق جدیدی در این بازار نیفتاده است. مسکن یک مشکل اساسی است.

به گزارش پورحاجت؛ از نظر فنی هزینه یک متر مربع زیربنا گروه بندی های مختلفی دارد و در حال حاضر حداقل هزینه ساخت حدود 18 میلیون در هر متر مربع است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: در مقاطعی نبود تخصص و تخصص در حوزه ساخت و ساز مسکن، شرایط تولید و عرضه مسکن را در 10 سال گذشته و تولیدکننده بخش مسکن را سخت کرده است. شرایط حاکم بر بازار را دامن می زند. مدیران دولتی و خصوصی اذعان دارند که مسکن بخش مولد و پویای اقتصاد است، اما در اجرای آن دیدگاه ها متفاوت است و 99 درصد تولید مسکن در کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود، اما بخش خصوصی نادیده گرفته شده است. از سوی مسئولان در سال های اخیر پیش بینی می شود با تغییراتی که در وزارت راه و شهرسازی رخ داده است، موانع موجود در بازار املاک به طور جدی برطرف شود.

وی تصریح کرد: من همیشه بر این باور بوده ام که شهرداری ها موتور افزایش قیمت مسکن در سراسر کشور هستند و شرایطی که در دو ماه قبل از پایان سال گذشته پیش آمد هیچ یک از شهرداری ها برای کاهش درآمد خود اقدامی نکردند. از صنعت ساختمان طبق قانون مصوب.

پور حاجت در پایان اظهار داشت: عوارض صدور پروانه ساختمانی افزایش یافته است. پروانه های ساختمانی توسط شورای شهر و شهرداری ها صادر می شود و در ابتدای هر سال شهرداری ها عامل تورم در حوزه مسکن محسوب می شوند و باید قوانین جدی تری برای حل این معضل وضع شود. با توجه به نظارت بر بازار املاک و افزایش نرخ ها، اعطای پروانه های ساختمانی شکل افراطی به خود گرفته و مسیر تولیدکنندگان را سخت کرده است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44460

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.