به گزارش اخبار اقتصادی، نرخ دلار از روز دوم اسفند ماه روی سایت قرار گرفته است بازار ارز متشکل اما تحت نرخ مرکز مبادله لحاظ می شود. بانک مرکزی به عنوان بازارگردان در نظر دارد روزی پنج نوبت سفارش کتاب را ثبت کند قیمت دلار در بازار بورس کشف می شود و این قیمت مبنای قیمت گذاری بورس و عملاً قیمت است بازار آزاد در بازار ارز شکل می گیرد.

دلار مبادله ای کانال را تغییر داد

قیمت دلار صرافی در روزهای دوم و سوم اسفندماه 41 هزار و 549 تومان اعلام شد. روز پنجشنبه گذشته نرخ دلار با افزایش 151 تومانی روی 41 هزار و 700 تومان قرار گرفت. روز گذشته (15 اسفند) قیمت دلار مبادله ای در محدوده 41 هزار و 759 تومان اعلام شد که نسبت به دو روز قبل 59 تومان رشد داشت.

ولی قیمت دلار امروز یکشنبه 16 اسفند 1401 وارد کانال 42 هزار تومان در مرکز مبادلات ارز و طلا شد و در محدوده 42 هزار و 680 تومان قرار گرفت. حواله دلاری که دیروز در کانال 36 هزار تومان بود، امروز به 37 هزار و 1134 تومان رسید. روز گذشته دلار حواله 36 هزار و 261 تومان بود.

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که مجموع عرضه ارز به صورت حواله است سامانه نیما و مرکز مبادلات ارز و طلای ایران دیروز (شنبه 15 اسفند 1401) معادل 576.15 میلیون دلار و کل ارز معامله شده در قالب حواله معادل 423.37 میلیون دلار بوده است.

قیمت دلار با کارت ملی چنده؟

از سوی دیگر دلار دیروز با کارت ملی به مدار بازگشت و با مجوز بانک مرکزی صرافی ها برای هر نفر 5 هزار یورو یا معادل آن به ارزهای دیگر به مردم می فروشند.

صرافی ها می گویند در روند فروش ارز با کارت ملی تغییری ایجاد نشده و تنها قیمت آن افزایش یافته است. صرافی ها امروز دلار را با کارت ملی در کانال 52 هزار تومان با متقاضیان می فروشند.

قیمت توافقی دلار چقدر بود؟

خبر مهم دیگر روز گذشته، از سرگیری فروش ارز توافقی در مبادلات بود. پنجم بهمن ماه امسال رئیس کل بانک مرکزی تصمیم به حذف دلار توافقی و خرید دلار از بورس به نرخ جدولی بورس گرفت و هدف از این کار حذف رانت، ساماندهی بازار ارز و راه اندازی بازار مبادلات ارز و طلا.

طبق اعلام وب سایت کونون صرافان، قیمت دلار توافقی امروز در محدوده 52 هزار و 764 تومان معامله شد.

کاهش شرط سنی برای دریافت ارز مسافرتی

بر اساس آخرین جزئیات 63 شارژ ارز خدماتی اعلام شده از سوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، تغییراتی در نحوه و نحوه دریافت ارز مسافری توسط مردم ایجاد شده است که با استفاده از آن می توان ارز زمینی، ریلی و دریایی را تعیین کرد. سفر و کاهش سن مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی است.