• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

فیلم تصادف خودروی چینی با پژو پارس / تکه تکه شدن محصول ایران خودرو!

  • کد خبر : 23828
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
فیلم تصادف خودروی چینی با پژو پارس / تکه تکه شدن محصول ایران خودرو!

به گزارش اخبار اقتصادی، سه شنبه 10 مرداد 1402 در پمپ بنزین مجتمع سون آرا در اتوبان کاشان – نطنز، یک دستگاه خودروی سواری با یک دستگاه پژو پرشین که در حال سوخت گیری بود، برخورد کرد. در این حادثه یکی از سرنشینان خودروی جک که زنی 80 ساله بود به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان باخت. همچنین چهار نفر دیگر نیز مجروح شدند که در اسرع وقت به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند.

اگرچه به گفته سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه استان اصفهان، علت این حادثه ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت غیرایمن بوده است، اما در مورد این تصادف و حوادثی از این قبیل لازم است به نکاتی توجه شود.

این فیلم نشان می دهد که اگرچه خودروهای چینی مشکلاتی مانند موتور دارند، اما حداقل استانداردهای بدنه را دارند و اغلب زمانی که وارد ایران می شوند دارای استاندارد 5 ستاره چین و فیلم های تست تصادف هستند.

در این تصادف خودروی جی 4 جک خودروی کوچکی است و SUV قوی تری نسبت به پژو پارس به حساب نمی آید اما در این تصادف هنگام برخورد جک با پژو پارس سر و ته پژو پارس در یکی می شود و در دوم اینکه تبدیل به یک ماشین مچاله شده و خراب می شود.

خوشبختانه در این حادثه سرنشینی در خودروی پژو پارس وجود نداشت، زیرا تصادفاتی از این دست به خوبی ارتباط بین مرگ و میر سرنشینان و کیفیت خودروهای داخلی را نشان می دهد.

سرنشین خودروی جک یک پیرزن 80 ساله بود که احتمالاً کمربند ایمنی نبسته بود که در تصادفات شدید نخاع را قطع می‌کند یا به دلیل اینکه ماشین جک به بیرون می‌چرخد و احتمالاً به سر او ضربه شدیدی می‌زند، اما حتی شیشه جلو ماشین جک هنوز روی بدنه است. قسمتی از جلوی جک تا لاستیک ها خرد شده اما چیزی از پژو پارس باقی نمانده است.

آره خودروسازان درونی؛ داخلی ایران خودرو و سایپا آنها شجاعت شروع تست تصادف محصولاتشان را داشتند، حداقل خودشان می دانستند، مشخص بود که در دهه های گذشته تا به امروز چه بر سر مردم آمده است. تا جایی که می توان گفت 80 تا 90 درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات در این سال ها صرفاً به این دلیل است که خودروسازان داخلی فاقد تست تصادف هستند، زیرا نقاط ضعف خود را می شناسند.

این خودروسازان همچنان از ورقه های نازک در بدنه محصولات خود استفاده می کنند و نحوه ساخت ستون ها و جوش بدنه مشخص نیست و مشخصات فنی و استانداردهای مربوط به تصادف را ندارند و تنها چیزی که دارند چیست؟ است کاری که در این سالها انجام شده این است که موتور یک ماشین را در ماشین دیگری و فضای ماشین را در ماشین دیگری قرار می دهند و به عنوان یک ماشین جدید به بازار می آورند. خودروهای داخلی نه تنها دارای فاصله نجومی با حداقل استانداردها و استحکام بدنه نسبت به خودروهای اروپایی، آمریکایی، ژاپنی و کره ای هستند، بلکه حتی با حداقل استانداردهای خودروهای چینی قابل مقایسه نیستند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=23828

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.