• امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1

فوری؛ صادرات برق تجدیدپذیر آزاد شد

  • کد خبر : 45436
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۴:۵۴
فوری؛ صادرات برق تجدیدپذیر آزاد شد

اکوایران: دولت صادرات برق تجدیدپذیر را در روزهای کم پیک آزاد کرد. علاوه بر این، هیچ محدودیتی برای تعیین نرخ برق در ساعات کم بار وجود ندارد. این خبر را رئیس سازمان برنامه و بودجه داده است.

اخبار اقتصادی؛ به گفته سید حمید پور محمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، صنعت تجدیدپذیر از عوارض دولتی معاف بوده و هیچ محدودیتی برای قیمت برق تولیدی، عرضه آن در بورس انرژی و صادرات آن به جز در ساعات اوج مصرف نخواهد داشت. دوره های مصرف

به گزارش خبرگزاری های رسمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سازمان برنامه و بودجه آمادگی دارد کارگروهی متشکل از نمایندگان دولت و بخش خصوصی تشکیل دهد تا بررسی های لازم را در حوزه از بخش خصوصی انجام دهد. . سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر و دستیابی به اجماع کارشناسان، مصوبات قانونی شرایط لازم را برای حضور قدرتمند بخش خصوصی در تولید انرژی و رفع عدم تعادل در این زمینه فراهم می کند.

پورمحمدی ادامه داد: بخش خصوصی پیشنهاد کرده است در تولید 20 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر خورشیدی پیش قدم شود و به دولت کمک کند تا عدم تعادل انرژی در کشور را برطرف کند.

وی گفت: صندوق توسعه ملی آمادگی دارد از طرف دولت تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. در واقع دولت ارز مورد نیاز این بخش را تضمین می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45436

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.