• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1

فنی‌ها درباره چپ زدن بازار ارز و سکه چه می‌گویند؟

  • کد خبر : 41988
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
فنی‌ها درباره چپ زدن بازار ارز و سکه چه می‌گویند؟

قیمت دلار در سمت رسمی بالا رفت/ سرازیر شدن پول به صندوق های طلا ادامه دارد/ حباب دلار منفی شد/ معامله گران می گویند بازار ارز و ارز سردرگم است/ تکنسین های سمت چپ بازارها چه می گویند؟

معامله گران می گویند که بازار ارز و ارز این روزها گیج کننده است و روز دوشنبه در سردرگمی ترین حالت خود قرار داشت. آنها معتقدند این خبر برای بازار خوب نیست و روز دوشنبه هر بازاری راه خودش را رفت. گفتگوهای رد و بدل شده در بازار حول محور این اتفاقات است: تنش منطقه، تکلیف 65 حماتی برای آزادسازی خودروهای وارداتی، وضعیت محاصره بازار، ذخایر ارزی بانک مرکزی، میزان وام های ارزی بانک مرکزی از سایر کشورها. بانک ها، مراسم تحلیف آقای بایدن از انتخابات آمریکا.

با این شرایط هر بازاری در روز دوشنبه راه خود را طی کرد و روند متفاوتی در بازار شکل گرفت. قیمت دلار هرات بالاتر از روز یکشنبه بسته شد، قیمت درهم زیر قیمت روز یکشنبه بود، طلای آب شده کاهش یافت و قیمت ارز متوقف شد.

قیمت دلار هرات از روز دوشنبه از 57 هزار و 600 تومان آغاز شد و با کاهش قیمت درهم به کاهش ادامه داد تا در سطح حمایتی 57 هزار و 300 تومان به پایان برسد. قیمت بازار ارز هرات این بود که وضعیت بلوک سنگین روز یکشنبه تعدیل شد و قیمت نقدی دلار هرات و قیمت فردا تقریبا یکسان بود. روز دوشنبه قیمت دلار تهران در مرز کانال 58 هزار تومان همچنان در نوسان بود و البته با توجه به ثبات دلار تهران در روز دوشنبه، اختلاف قیمت دلار تهران و هرات کمتر از روز یکشنبه بود.

درهم امارات با شکاف منفی 15780 تومانی آغاز شد و تا 15690 تومان که حداقل قیمت درهم در 1403 است پایین آمد و در اینجا باقی ماند. در نهایت قیمت درهم با قیمت 15740 تومان بسته شد. با این کاهش قیمت درهم و ثابت ماندن قیمت دلار تهران، حباب دلار درهم در روز دوشنبه منفی شد، به این معنی که دلار برآورد شده از قیمت درهم کمتر از قیمت دلار در تهران بود.

روند قیمت سکه در روز دوشنبه مانند یکشنبه بود و در میانه کانال 40 میلیونی در نوسان بود. از سوی دیگر قیمت طلای مذاب در میانه کانال 14 میلیون بازگشایی شد و پس از یک پله نزول به حول و حوش خط حمایت 14 میلیون و 410 هزار توکن رسید.

در مجموع، بازار دلار هرات به دلیل تعدیل وضعیت بلوک نسبت به روز یکشنبه با افزایش بیشتری بسته شد، بازار دبی سقوط کرد، ارز به هدف رسید و طلای ذوب شده به دلیل حفظ وضعیت بلوک کاهش یافت.

در بازار رسمی، قیمت حواله و دلار در حال افزایش بود. قیمت حواله دلاری در مرکز مبادلات ارزی به 43 هزار و 860 تومان و قیمت دلار در حوالی مرز کانال به 47 هزار تومان افزایش یافت.

در سمت صندوق های طلا نیز روز دوشنبه شاهد ورود 104 میلیارد تومانی بودیم. صندوق های با درآمد ثابت پول دریافت کردند و روز دوشنبه این مبلغ به 751 میلیارد تومان رسید که از ابتدای خرداد تاکنون بی سابقه بوده است.

گزارشی از صندوق ها در روز دوشنبه مورد توجه بازار قرار گرفت. در این گزارش مکتوب، بررسی مجموع ورودی‌ها به انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در چهار ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که صندوق‌های با درآمد ثابت در صدر جدول صندوق‌هایی با بیشترین ورودی پول واقعی قرار دارند.

با توجه به تغییر سیاست در پایان دولت سیزدهم، معامله گران روز دوشنبه در این مورد بحث کردند. در پایان دولت سیزدهم یک سری تصمیمات اقتصادی گرفته شده که مورد توجه بازار است. سیاست اول آزادسازی واردات خودرو، سیاست بعدی حذف ارز ترجیحی برای 485 کالای اساسی و در نهایت روز دوشنبه تصمیم گرفته شد. روز دوشنبه مصوبه تعرفه گاز خوراک و سوخت صنعتی لغو شد.

با توجه به حرکت های مختلف بازار، تاجران فنی معتقدند که یکی از این بازارها به سمت چپ می رود، یعنی کاهش قیمت درهم الکی یا افزایش قیمت دلار هرات. البته این شایعه در بازار به گوش می رسید که شرکت ها پس از تزریق بازارساز اقدام به خرید دلار کرده اند و همین موضوع باعث افزایش قیمت دلار شد. همچنین در بازار دبی شنیده شد که حساب های شرکتی درهم فروخته شده در سطح 15700 تومان و حساب های آنها از بانک ملی و صادرات است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41988

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.