• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

فلج شدن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران قابل پیش بینی بود

  • کد خبر : 44380
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
فلج شدن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران قابل پیش بینی بود

بورس تهران در جریان معاملات امروز تنها توانست 2000 واحد افزایش یابد و این عدم تغییر برای امروز قابل پیش بینی بود! سفر رئیس جمهور به آمریکا، اتفاقات لبنان و تغییر نرخ سود در آمریکا به همراه انتظار برای گزارش شهریور ماه شرکت ها عواملی بود که اجازه خرید یا خرید را از بازار سرمایه گرفت. در بازار بفروشد.

اخبار اقتصادی؛ در جریان معاملات امروز بورس تهران ارزش معاملاتی تقریبی 5200 میلیارد تومان به ثبت رسید و شاخص کل نیز چرخش مثبت تقریبی 2 هزار واحدی را به ثبت رساند. این در حالی است که با رشدهای اخیر، ارزش بازار بورس تهران همچنان کمتر از 7 هزار همت است.

فرماندهی بازار امروز در دست گروه بانکی بود، گروهی که از چهارشنبه گذشته با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شده و ارزش معاملات بیش از 240 میلیارد تومبا را در اختیار گرفته است. پس از این گروه شیمیایی بازار با ارزشی بیش از 217 میلیارد تومان در رتبه دوم قرار دارد. فلزات اساسی نیز با 196 میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار دارند.

گروه خودرو با 191 میلیارد تومان در رتبه پنجم بازار سرمایه و گروه حمل و نقل با اختلاف بسیار کم رتبه چهارم را به خود اختصاص دادند.

بازار امروز چندان مثبت نبوده است، اما در گروه شیمیایی زاگرس و شهرک صف خرید خوبی وجود داشت.

نیمه اول سال 1403 نیز به پایان رسیده است و دنیای اقتصاد کارایی بازارها را در این نیمه اعلام کرده است، رتبه اول بالاترین بازدهی در گزارش منتشر شده توسط دنیای اقتصاد به نرخ سود بانکی با بازدهی 15 رسیده است. درصد (این رقم باعث می شود صحبت های وزیر اقتصاد در نهایت به مصباحی مقدم برسد که نرخ سود 30 درصد بالاتر از نرخ سود است!) طلای 18 عیار نیز 14.9 درصد بازدهی داشت و سکه جدید طراحی شده در رتبه سوم قرار گرفت. با بازدهی 14 درصدی.

این در حالی است که دلار در بازار آزاد از ابتدای سال نوسان داشته است، اما پس از گذشت شش ماه از سال، بازدهی این دارایی منفی 1.5 درصد شده است.

از سوی دیگر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 4.5 درصد کاهش یافته است. اما بورس تهران تنها بازاری نبود که با ریزش مواجه شد، میانگین قیمت خودرو از ابتدای سال تاکنون 13.5 درصد کاهش داشته است.

سازمان بورس از تشکیل جلسه همفکری بین رئیس سازمان بورس و مدیران بازار سرمایه خبر داد و حجت اله سعیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، بخشی از دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار را مورد بحث و بررسی قرار داد سازمان بورس در نشست همفکری با مدیران ارکان بازار سرمایه توضیح داد و گفت: با پرهیز از تصمیمات بداهه باید عواملی را که باعث نوسان می شوند به حداقل برسانیم. تشکیل مرکز واقعی سهامداران

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران:

در نهایت شاخص کل بورس تهران تغییر چندان محسوسی را تجربه نکرد و این روند تا حدودی برای بازار فعلی قابل پیش بینی بود و ممکن است این روند تا پایان سفر دکتر مسعود مزیکیان به نیویورک ادامه داشته باشد.

از نقطه نظر فنی، شاخص نتوانست از 2.1 میلیون واحد عبور کند و بر میانگین مقاومت 55 روزه غلبه کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44380

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.