• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

فروش مودیان در قالب فاکتور الکترونیکی از 40 درصد گذشت

  • کد خبر : 42482
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
فروش مودیان در قالب فاکتور الکترونیکی از 40 درصد گذشت

به گزارش اخبار اقتصادی، محدی بک نظر با اشاره به بهبود تقریبا 100 درصدی وضعیت نظام مودیان اظهار کرد: این بدان معناست که سامانه مودیان که باید قابلیت دریافت صورتحساب الکترونیکی از مودیان خود را داشته باشد، این توانایی را دارد و شما می تواند فاکتورهای الکترونیکی را برای انجام درست آن دریافت کند. تقریباً 187424 مؤدی مالیاتی حقیقی و حقوقی صورتحساب الکترونیکی را به سامانه ما ارسال می کنند که از این تعداد تقریباً 148371 مؤدی مالیاتی اشخاص حقوقی و حدود 40000 مؤدی مالیاتی مؤدیان اشخاص حقیقی هستند که صورتحساب الکترونیکی ارسال می کنند.

این شرکت ها چقدر فاکتور الکترونیکی صادر کردند؟

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: مودیان ما حدود 2 میلیارد و 500 هزار صورتحساب به سامانه مودیان ارسال کرده اند که برای اشخاص حقوقی که فاکتور ارسال می کنند نسبت به کسانی که فاکتور فروش دارند پیشرفت بسیار خوبی است. دارای فاکتور فروش است اگر بخواهیم این نسبت را بگیریم، رابطه بین اشخاص حقیقی و حقوقی نزدیک به 70 درصد است، یعنی 70 درصد مؤدیانی که به طور بالقوه در دوره های قبلی مالیات بر ارزش افزوده فاکتور فروش داشته اند. اطلاعات با سازمان امور مالیاتی امروز از طریق صورتحساب الکترونیکی و از طریق سامانه مودیان، فاکتورهای خود را برای ما ارسال می کردند.

فروش مودیان در قالب فاکتور الکترونیکی از 40 درصد گذشت

وی افزود: اگر از نظر سهم مبادلات بخواهیم بگوییم به چه نسبت مبادلات به این صورت است، برای دوره اول دوره چهارم سال 1402 یعنی دوره چهارم مالیات بر ارزش افزوده 1402، برای دوره اول نظام مالیاتی به مرحله بهره برداری رسیدیم، یعنی آن دسته از صورتحساب های الکترونیکی ارسالی مودیان در اظهارنامه معوقه آنها درج شد، اگر بخواهیم مبنا قرار دهیم بیش از 40 درصد فروش اعلامی مودیان است. از طریق فاکتور الکترونیکی ثبت شد و بیش از 33 درصد از خریدها به صورت فاکتور الکترونیکی ثبت شد که به نظر من پیشرفت بسیار خوبی را شاهد هستیم و انشاالله در دوره های آتی و در این مدتی که شروع شده شاهد پیشرفت بیشتری باشیم. ، یعنی دوره اول مالیات بر ارزش افزوده در سال 1403.

با احتساب دستگاه‌های پوز و بلیط‌های نوع 3، 90 درصد از مشمولان به سامانه مودیان پایبند بوده‌اند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چه تعداد از مودیان صورتحساب الکترونیکی صادر نکرده اند؟ وی بیان کرد: به دلیل اینکه سه نوع صورتحساب الکترونیکی داریم، اگر سیستم مودیان را به این شکل مبنا قرار دهیم، فاکتور نوع یک که شامل اجزای هویتی خریدار است، فاکتور نوع دو که حاوی اطلاعات مربوط به مقالات از کالاها، اما شامل اجزای هویتی و عناصر هویتی است. فاکتور خریدار نیست و نوع سه که رسید دستگاه های پوزی است که مردم استفاده می کنند. اگر بخواهیم فاکتورهای نوع یک و دو و سه را هم در نظر بگیریم اطلاعات مربوط به فاکتورهای نوع سه یا فاکتورهای نوع سه که فاکتورهای دستگاه کارتخوان هستند از بانک مرکزی نظام مالیاتی دریافت می شود. بنابراین، ما شاهد بوده ایم که رقمی بالغ بر 90 درصد در سیستم مالیاتی گنجانده شده است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42482

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.