• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

فروش اقساطی به بازار خودرو بازگشت

  • کد خبر : 22976
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

بازار خودرو از اواسط فرودین 1402 در رکود عمیقی به سر می برد و به نظر می رسد این رکود به این زودی ها از این بازار نمی رود. در نتیجه این رکود، برخی از شرکت های مونتاژ که محصولات نیمه اقتصادی تولید می کنند، تصمیم گرفتند با ارائه روش هایی مانند فروش اقساطی، محصولات خود را در بیشترین حجم ممکن به فروش برسانند.

شنبه هفته گذشته بود که شرکت کرمان موتور به طور رسمی اقدام به فروش تمامی محصولات خود به جز KMC T8 بدون محدودیت به تمامی مردم کرد، اما دلیل این اقدام کرمان موتور را باید در اتفاقات رخ داده در رایگان و یکپارچه بررسی کرد. بازار سیستم انجام داد

پس از افزایش قیمت خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت و از سوی دیگر کاهش مستمر و روزانه قیمت خودروهای مونتاژی در بازار آزاد، تعداد زیادی از متقاضیان دور دوم سامانه یکپارچه که در این سامانه عمدتاً برای سودجویی و نه مصرف شخصی ثبت نام کرده بود، از ثبت نام منصرف شد و از خرید خودرو منصرف شد.

روند نزولی بازار و افزایش قیمت گیت کارخانه ای محصولات مونتاژ شده در یک مقطع به قدری بالا رفت که حتی اگر کارخانه در روز ثبت نام محصول را به مشتری تحویل دهد باز هم برای مشتری سودی نداشت.مشتری . در مواجهه با چنین شرایطی کرمان موتور که یکی از بزرگترین زیان ها را در سیستم یکپارچه داشت، تصمیم گرفت محصولات خود را به صورت اقساطی به بازار بفروشد تا خود را از ضرر گاراژ بدون مشتری نجات دهد.

محصولات پرطرفدار، خارج از لیست اقساطی

با وجود تغییر عرضه و تقاضا در بازار خودرو، خودروهای پرطرفدار همچنان تقاضای بالایی دارند. خودروهایی مانند پژو 207، پژو پارس، دنا پلاس و در نهایت KMC T8 کرمان موتور همچنان در بازار آزاد و درب کارخانه مشتریان زیادی دارند. این استقبال مردم مانع از ورود این خودروها به لیست خودروهای با فروش اقساطی می شود.

به عنوان مثال کرمان موتور در جدیدترین طرح اقساطی خود که از شنبه گذشته آغاز شد، تمامی محصولات خود به جز KMC T8 را با سه روش پرداخت مشخص روانه بازار کرد. دلیل این فروش اقساطی فروش خودروهایی بود که در پارکینگ ها انبار شده بودند.

دلیل قرار نگرفتن T8 در لیست اقساطی کرمان موتور را باید در بین طرفداران آفرود جستجو کرد. پس از ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی در بازار ایران، ورود پیکاپ های قدرتمند به بازار ایران به نوعی بسته شد و فاصله این کلاس از خودروها در بازار کشور محسوس بود.

کرمان موتور اولین شرکت مونتاژی بود که یک وانت جک را برای تولید SKD به بازار ایران معرفی کرد. این شرکت با این اقدام و با انتخاب یک محصول نسبتا زیبا توانست آن دسته از طرفداران خودروهای آفرود را که توانایی خرید خودروهایی مانند تویوتا هایلوکس یا لندکروزر را نداشتند، به خود جلب کند.

فرسودگی بازار ایران در خودروهای کلاس پیکاپ به حدی است که با وجود تمام نقاط ضعف این خودرو سه سال است که مردم جایگزین مناسبی در این رنج قیمتی پیدا نکرده اند.

فروش اقساطی ادامه دارد؟

با توجه به اینکه پنج ماه است که رکود بر بازار خودرو حاکم شده است، می توان گفت که بازار خودرو وضعیت سرمایه خود را از دست داده و یا حداقل این وضعیت سرمایه کاهش یافته است. در چنین شرایطی اکثر خریداران خودرو عمدتاً مصرف کنندگان واقعی این محصول هستند، زیرا می دانند هنگام خرید خودرو سود چندانی نخواهند برد و حتی ممکن است به دلیل کاهش ارزش پول، مقداری از ارزش پول خود را از دست بدهند. ماشین.

زمانی که عرضه و تقاضا در هر بازاری به تعادل نزدیک شود، نبرد رقابت برای فروش محصول بین تمامی شرکت ها آغاز شود، بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان انتظار داشت که در صورت باقی ماندن بازار در این شرایط، سایر شرکت ها همچنین به زودی فروش اقساطی محصولات خود را آغاز خواهند کرد.

تجارت نیوز

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=22976

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.