• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0

عملکرد بازار ارز و طلا در این هفته چگونه بود؟

  • کد خبر : 44892
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
عملکرد بازار ارز و طلا در این هفته چگونه بود؟

اکوایران: در حال حاضر با توجه به افزایش حباب اقلام طلا، ارز و ماهیت هیجانی بازار، معامله گران نسبت به قرار گرفتن در موقعیت خرید هشدار می دهند زیرا ممکن است موجب ضرر خریداران شود.

بازار ارز و دلار در این هفته تحت تاثیر تنش های منطقه ای افزایش یافت و قیمت ها افزایش یافت.

دلار تهران هفته گذشته به دلیل افزایش حباب درهم نوسان داشت اما در هفته جاری به دلیل ثبات حباب درهم و افزایش تنش های منطقه ای، قیمت ها با سرعت بیشتری رشد کردند.

جمعه گذشته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بیروت به همراه عباس نیل فروشان از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. ایران روز سه شنبه این اقدام را انجام داد. عملیات انتقام جویانه صادق 2 علیه رژیم صهیونیستی و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این عملیات را تلافی خواهد کرد. مسعود المادیجیان رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه عازم دوحه قطر شد. وی در این سفر مورد استقبال گرم شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی قرار گرفت، امیر قطر با قهوه عربی در منزل شخصی خود از وی پذیرایی کرد و به گفتگو پرداخت. پس از آزادسازی 6 میلیارد دلار نیز از ایران به قطر منتقل شد. وزیر امور خارجه عربستان در این سفر با رئیس جمهور نیز دیدار کرد. در این روز نماز جمعه به امامت رهبر جمهوری اسلامی اقامه می شود که مهم ترین رویداد آخر هفته است و مورد توجه تحلیل گران و مفسران قرار گرفته است.

سرنوشت دلار نیما چه خواهد شد؟

تحلیلگران طی هفته جاری اظهارات رئیس کل بانک مرکزی را خلاف نظر وزارت اقتصاد دانستند، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد گفت که قیمت دلار نیما در محدوده مناسبی نیست و باید رشد کند. و فاصله آن با دلار آزاد کمتر می شود اما رئیس کل بانک مرکزی رشد قیمت دلار نیما از ابتدای امسال را مناسب و منطقی اعلام کرد. تحلیلگران فرزین را مخالف رشد بیشتر قیمت دلار نیما می دانند.

در این هفته قیمت ها در بازار ارز و طلا شروع به افزایش کردند و بازدهی این بازار مثبت شد، دلار تهران رشد 4.22 درصدی را ثبت کرد اما بیشترین افزایش در بازار ارز، درهم با افزایش بود. از 4.74٪.

نیم سکه مشخص شده بود.

اونس طلا در این هفته از سقف عبور نکرد و پس از افزایش های پی در پی، معامله گران نسبت به ثبت سقف جدید محتاطانه عمل کردند.

در این هفته هم قیمت ها در بازار طلا و سکه و هم حباب سکه و اقلام طلا رشد کرد. حباب نیم سکه در این هفته بیش از سایر سکه ها و اقلام طلا رشد کرد و این نسبت با 4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در هفته گذشته به 37 درصد رسید.

دلیل بیشترین رشد حباب نیم سکه در این هفته عملکرد سرفصل آن بود. در هفته جاری نیم سکه بازدهی 6.3 درصدی را به ثبت رساند.

سکه امامی در این هفته بازدهی 5.87 درصدی را به ثبت رساند و حباب آن در محدوده 19 درصد قرار گرفت.

وضعیت تعادل در بازار ارز.

این هفته نرخ تتر و دلار درهم بالاتر از دلار تهران بود. تحقیقات اکوایران نشان می دهد که با نزدیک شدن به دوره کوتاه مدت هفتگی از دوره شش ماهه، متوسط ​​حباب درهم در امارات متحده عربی رشد می کند. مرکز صادرات مجدد کالا در منطقه، نرخ برابری درهم با دلار ثابت است و این کشور یکی از شرکای اصلی تجاری ایران است. به همین دلیل نرخ درهم- دلار که تعیین کننده تقاضای اساسی ارز و واردات است، همواره در کانون توجه تحلیلگران قرار داشته است.

IMG_20241004_103821_636

افزایش مابه التفاوت درهم و دلار برای بازار ارز مطلوب نیست، بنابراین با کاهش شور و نشاط در بازار ارز، تعدیل این تفاوت و کاهش اختلاف درهم و دلار ممکن است. بیشتر کاهش یابد. بازار ارز

میانگین حباب درهم در ترم 77 تومان است، اما میانگین حباب درهم در این هفته 625 تومان بوده است که نشان می دهد رابطه درهم با دلار نامتعادل است، اما حباب درهم پنج شنبه 590 تومان و کمتر است. از میانگین هفتگی که در صورت کاهش می تواند سیگنالی برای توقف نوسان صعودی ارسال کند.

در حال حاضر با توجه به افزایش حباب در اقلام طلا، ارز و هیجانی بودن بازار، معامله گران نسبت به قرار گرفتن در موقعیت خرید هشدار می دهند زیرا ممکن است باعث ضرر خریداران شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44892

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.