• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

عضو کمیسیون ساخت و ساز در گفت و گو با شفقنا: طرح نهضت ملی مسکن شکست خورد.

  • کد خبر : 21772
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
عضو کمیسیون ساخت و ساز در گفت و گو با شفقنا: طرح نهضت ملی مسکن شکست خورد.

شفقنا- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، آمار ارائه شده توسط دولت از اجرای این طرح شامل خانه های ساخته شده توسط کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و حتی می شود. خود شهرک؛ به همین دلیل از دولت می خواهیم صادقانه به مردم اعلام کند که چند واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته شده است.

کمال حسین پور در گفت وگو با خبرنگار شفقنا اظهار داشت: به نظر من نهضت ملی مسکن یک طرح شکست خورده است. پس از گذشت 2 سال هنوز نمی دانیم آماری که وزارت راه از پیشرفت این طرح ارائه می کند کجاست؟ مردم و اعضای شورای اسلامی از این وضعیت گلایه دارند. در منطقه من به عنوان یکی از شهرهای مرزی و محروم، نه تنها واحدی از نهضت مسکن ملی ساخته نشده است، بلکه هنوز یک قطعه زمین به آن اختصاص داده نشده است. مردم حتی در شهرستان پیشرانشهر ثبت نام کردند، اما دولت قرار است در شهری که 30 کیلومتر با پیرانشهر فاصله دارد، خانه بسازد. آیا قرار است مردم را جابه جا کنیم؟

وی ابراز کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، مسائل اعتباری طرح مشخص نشده است و بانک ها وام را پرداخت نمی کنند، در صورت تحویل واحد، مردم توان پرداخت اقساط 19 میلیونی را ندارند. تومان. . ما به کارگر 7 میلیون تومان حقوق می دهیم، پس چگونه می توانند حقوق 19 میلیون تومانی را بدهند؟

آمار دولت از پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن

آقای حسین پور در خصوص آمارهای دولتی از پیشرفت نهضت ملی مسکن گفت: متاسفانه نهضت ملی مسکن یکی از وعده هایی بود که بدون برنامه ریزی و بدون سنجش ظرفیت دولت داده شد. آمار ارائه شده از سوی دولت در خصوص اجرای این طرح شامل خانه های ساخته شده توسط کمیته مددکاری، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی و حتی خود من است، لذا از دولت می خواهیم صادقانه به مردم گزارش دهد که چند خانه ساخته شده است. وجود دارد در چارچوب طرح ملی نهضت آیا واحد ساخته شده است؟

وی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می توانند پولی را که به نهضت ملی مسکن داده اند پس بگیرند، گفت: دولت سازوکاری برای این موضوع مشخص نکرده است. هر روز سیاستی را به مردم اعلام می کنند، زیرا هنوز در خود دولت ناهماهنگی وجود دارد. شورای عالی مسکن هنوز نتوانسته وزرا را هماهنگ کند و وظایف هر یک را مشخص کند.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=21772

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.