امید قالیباف سخنگوی وزارت ایمنی در نشست خبری امروز – چهارشنبه – گفت: تمامی خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی به جز گروه بهمن در این طرح مشارکت خواهند داشت.

قالیباف گفت: عرضه خودرو با قیمت های تعیین شده است شورای رقابت مشخص. شرایط ثبت نام افراد همان است که در طرح های قبلی اعلام شده بود و با ثبت نام در این سامانه طبق وعده وزارت حریم خصوصی، دیگر چیزی به نام قرعه کشی نخواهیم داشت.

در این طرح حدود نیمی از قیمت هر خودرو به عنوان سپرده در حساب مردم مسدود می شود که خودرو به صورت سپرده در اختیار مردم قرار می گیرد. ماشین متفاوت خواهد بود.

در صورتی که در این طرح تقاضا برای خودرو بیش از عرضه خودرو باشد، لیست انتظار تعریف شده و نوبت افراد برای تحویل خودرو مشخص می شود که به احتمال زیاد از سه ماه تا یک سال خواهد بود.

عرضه سنگین ذکر شده نیز انجام شده است واردات خودرو و با انجام واردات از مناطق آزاد، بازار خودرو شرایط خوبی خواهد داشت و پیش بینی می شود به تدریج آرام شود.

عرضه این خودروها در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خواهد بود مبادله کالا انجام نخواهد شد

پس از انجام طرح واردات خودرو در سامانه مذکور و شفاف سازی وضعیت و تکلیف مردم، عرضه خودروهای داخلی در این طرح بلافاصله آغاز می شود.»