• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

عرضه قطعات یدکی خودروهای فرسوده وارداتی دچار ابهام شد

  • کد خبر : 25347
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۰۹
عرضه قطعات یدکی خودروهای فرسوده وارداتی دچار ابهام شد

به گزارش اخبار اقتصادی– رئیس انجمن همگن قطعه سازی با بیان اینکه دستورالعملی برای تامین قطعات خودروهای وارداتی تدوین نشده است، گفت: خودروی فرسوده برخلاف خودروی جدید از بدو ورود به قطعات نیاز دارد و متاسفانه برنامه ریزی صورت نگرفته است. در این رابطه.

به گزارش به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از تسنیم، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی درباره هماهنگی با قطعه سازان برای تولید، تامین و خدمات پس از فروش قطعات خودروهای وارداتی گفت: هیچ هماهنگی با قطعه سازان وجود ندارد. در زمینه تامین قطعات یدکی وارداتی خودرو. آنها دریافت نمی شوند، اما قطعه سازان چه قطعاتی را که می توانند ارائه می دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه محیط به گونه ای است که همه را به جای تولید داخلی به سمت واردات سوق می دهد و این خطری برای کشور است که زحمات طولانی مدت تولیدکنندگان از دست ما برود.

نجفی منش در پاسخ به سوالی مبنی بر پروتکل تامین قطعات خودروهای وارداتی که آیا قرار است قطعات یدکی به صورت مستقیم از واردات تامین شود یا از ظرفیت تولید قطعات بر اساس اسناد قبلی در این زمینه استفاده می شود؟ : هیچ پروتکلی در این زمینه تدوین نشده است و منطقاً منجر به واردات مجدد می شود، یعنی هم خودرو وارد می کنیم و هم قطعات یدکی.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با بیان اینکه واردات قطعات برای خودروهای فرسوده زیاد و مستمر است، گفت: خودروی فرسوده برخلاف خودروی نو از بدو ورود نیاز به قطعات دارد و متاسفانه هیچ برنامه ریزی در این زمینه انجام نشده است. . توجه.

وی درباره وجود تفکری در خصوص توانایی تامین قطعات یدکی داخلی و کمبود ظرفیت اضافی برای تامین قطعات یدکی خودروهای وارداتی، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید قطعات یدکی 2 میلیون خودرو در کشور وجود دارد، اما آخرین تولید سالانه خودرو از 1.2 میلیون فراتر رفت و دستگاه وارد نشد.

نجفی منش با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید توسط قطعه سازان وجود دارد، افزود: متأسفانه برنامه ریزی در خصوص اینکه چه خودرویی، چگونه و چه تعداد قطعات اصلی و متفرقه وارد می شود، وجود ندارد.

رئیس انجمن همگن صنایع قطعه سازی در خصوص گلایه مردمی از کیفیت بدنه و قطعات تولید ملی بر اساس فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، گفت: یکی از راه های توجیه واردات، سرکوب تولید داخلی با ادعاهای واهی از جمله گرانی و بی کیفیتی قطعات و محصولات تولید داخل در حالی که تمامی قطعات تولید داخل دارای استاندارد هستند.

نجفی منش در پاسخ به سوالی مبنی بر چالش بین تولیدکننده برای تولید محصول با کیفیت الف و تقاضای کارفرما برای تحویل کالا با قیمت ثابت و در نتیجه کیفیت ب، گفت: قطعات خودرو کالاهایی هستند که بدون کیفیت تولید نمی شوند. اصلاً و اگر فقدان کیفیت ماشین در ابتدای حرکت متوقف شود.

مدیرعامل انجمن قطعه سازی همگن تصور فعلی در مورد قطعات بی کیفیت داخلی را کاملا اشتباه دانست و تصریح کرد: در تولید قطعات همه استانداردها رعایت می شود.

نجفی منش با بیان اینکه ظرفیت تولیدکنندگان داخلی قابل تقدیر است؛ وی گفت: خودروی رنو تندر (L90) با تلاش قطعه سازان داخلی تولید و مورد رضایت قرار گرفت که این خود گواه توانمندی سازندگان داخلی است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی، مطالبات قطعه سازان را بیش از 50 میلیارد تن عنوان کرد و افزود: مطالبات قطعه سازان که گاه به 3 ماه و حتی یک سال می رسد، مشکل و مانعی بر سر راه تولید است. تولیدکنندگان از نظر خرید نقدی علاوه بر این پرداخت به موقع دستمزد، بیمه و مالیات کارگران منوط به دریافت به موقع وجوه تولید است در غیر این صورت تولیدکننده با چالش مواجه خواهد شد.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=25347

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.