• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
2

طناب‌کشی نیروهای کاهشی و افزایشی در بازار ارز

  • کد خبر : 42041
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
طناب‌کشی نیروهای کاهشی و افزایشی در بازار ارز

اکوایران: تتر اندکی بالاتر از دلار تهران است. حباب درهم نیز در محدوده منفی 258 تومان قرار دارد که نشان می دهد دلار تهران در میانه تنش بین نیروهای صعودی و نزولی قرار دارد و درهم تلاش می کند قیمت دلار را پایین بیاورد.

بر اساس گزارش ها، اکو ایران دلار تهران را به پله اول کانال 58 هزار تومانی بازگرداند. در یازده روز گذشته محدوده 57 هزار و 600 تومان کف قیمت دلار بوده و تاکنون موفق به شکستن آن نشده است.

در میان گرمای بی سابقه، بازار ارز روزهای آرامی را سپری می کند و معاملات در این بازار در حال حاضر سرد است.

تقریبا یک هفته پیش علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم درباره آزادسازی واردات خودرو برای همه اقشار جامعه صحبت کرد. احمد آقایی معاون وزیر کشور پیش از این گفته بود که منبع ارز واردات خودرو باید ارز صادراتی، ارز سرمایه گذاری و یا همه ارزهای با مبدا خارجی باشد. اکنون در شرایطی که روند گذار کشور به دولت چهاردهم شمارش معکوس می کند، همچنان پرسش ها و ابهامات زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد.

در چنین شرایطی در صورت قانونی شدن واردات خودرو و در نتیجه افزایش جذابیت بازار خودرو، امکان قاچاق ارز از داخل به خارج برای تامین ارز واردات خودرو وجود دارد. موضوعی که می تواند بازار آزاد ارز را تحت فشار قرار دهد.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت نام در سامانه سماح از روز یکشنبه 26 تیرماه خبر داد و تا روز اربعین ادامه دارد.

وی گفت: خروج از مرزها و دریافت ارز اربعین بدون ثبت نام در سامانه سماح امکان پذیر نخواهد بود.

پیش از این رئیس بانک مرکزی اعلام کرده بود که بانک مرکزی و بانک های عملیاتی می توانند ارزهای سفر اربعین امسال را بدون دریافت کد سماح پرداخت کنند که این موضوع منوط به تصمیم کمیته اربعین است.

آخرین گزارش مرکز آمار بانک مرکزی حاکی از آن است که نرخ تورم ماهانه برای چهارمین ماه متوالی بالای دو درصد است و در صورت تداوم این روند، دستیابی بانک مرکزی به هدف تورم 20 درصدی مشکل خواهد بود.

نگرانی برق در بازار سهام

امروز بازار سرمایه دوباره قرمز شد و ورود پول واقعی به بازار سرمایه منفی شد. شاخص کل بورس در محدوده دو میلیون و 175 هزار واحد قرار گرفت.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر از افزایش چشمگیر مصرف برق در کشور خبر داد. دیروز رکورد مصرف برق تغییر کرد و رقم 78 هزار و 196 مگاوات در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

مصرف برق در کشور به رکورد بالایی رسیده و محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرده است که موضوع اعلام قطعی برق به دلیل گرمای شدید در حال بررسی است. این خبر موضوع برق رسانی به صنایع را بیش از پیش در اذهان عمومی مطرح می کند و تجار را بیشتر نگران درآمد و سودآوری صنایع در آینده می کند.

در حالی که بازار ارز تا کانال 58 هزار تومانی نوسان صعودی را تجربه کرد، صندوق های طلا امروز خروج پول واقعی را ثبت کردند. برای سه روز معاملاتی متوالی، جریان پول واقعی کاهش یافته و امروز منفی شده است که نشان می دهد معامله گران همچنان به آینده طلا خوش بین نیستند.

حباب سکه امامی رشد کرد

در زمان نگارش این مقاله، تتر کمی بالاتر از دلار تهران است و حباب درهم در محدوده منفی 258 توکن قرار دارد که نشان می دهد دلار تهران در میانه تنش بین نیروها رو به افزایش و کاهش است و درهم تلاش می کند تا قیمت دلار را کاهش دهد.

سکه امامی امروز نتوانست از مرز 41 میلیون تومان عبور کند و حباب سکه امامی نسبت به مدت مشابه هفته گذشته دو درصد رشد داشته و به کانال 19 درصد رسیده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42041

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.