• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
2

طلا منفی شد/ تقاضا برای صندوق های طلا بالا رفت

  • کد خبر : 41862
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
طلا منفی شد/ تقاضا برای صندوق های طلا بالا رفت

اکوایران: روزی که طلا منفی شد و همزمان صندوق های طلا با افزایش ارزش معاملات و ورود پول واقعی مواجه شدند.

بازار ارز در کانال 57 هزار تومانی در نوسان است و با کانال 58 هزار تومانی دو قدم فاصله دارد.

سیاست های بانکی و نقدینگی

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در نشست خبری خود اظهار داشت: نمی شد، نمی شد، نمی شد شبکه بانکی را به طور کامل در خدمت نهضت ملی مسکن قرار داد. علاوه بر این، نرخ سود بین بانکی در سطح بالایی قرار دارد.

این مشکلات نشان می دهد که بانک ها به دلیل سیاست های کنترل ترازنامه با کمبود منابع مواجه هستند که برای تامین نقدینگی کوتاه مدت خود در بازار یک شبه حاضرند با سود بالا از یکدیگر وام بگیرند. بانک مرکزی برای کنترل تورم و نرخ دلار، کنترل نقدینگی را در اولویت قرار داده است و اگر بخواهد 100 درصد تسهیلات نهضت ملی مسکن را بپردازد باید منابع مالی یا خط اعتباری جدیدی برای بانک ها تعیین کند که باعث افزایش نقدینگی شود. .

افزایش قابل توجه نقدینگی در طول بحران های سیاسی اغلب منجر به افزایش قیمت دلار می شود.

چند خبر استراتژیک

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حرکت اولین قطار چین به ایران از ده روز پیش و فردا حرکت اولین قطار از ایران به چین خبر داد. وی از انعقاد قرارداد همکاری در منطقه چابهار با سرمایه گذاری 130 میلیون دلاری هندی ها و تامین مالی 250 میلیون دلاری خبر داد.

وی با بیان اینکه میزان درآمدزایی شرکت های دانش بنیان در سال 1402 به دو و نیم میلیارد دلار افزایش یافت، افزود: هدف دیدبان از انتشار اظهارات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی، جلب توجه است. به درآمدهای غیر نفتی در زمان جاری

برخی تحلیلگران با توجه به سابقه ریاست جمهوری ترامپ در دوره قبل تصور می کنند با بازگشت ترامپ کاهش درآمدهای نفتی محتمل خواهد بود، بنابراین تقویت درآمدهای غیرنفتی موضوع مهمی برای اقتصاد کشور و جلوگیری از آسیب پذیری آنهاست. میزان درآمد معاملات و تراز تجاری عامل مهمی است که معامله گران و تحلیلگران فارکس به آن توجه می کنند.

بلینکن طی یک مجمع امنیتی در کلرادو گفت که ایران احتمالاً یک تا دو هفته تا توانایی تولید مواد شکافت پذیر برای ساخت سلاح هسته ای فاصله دارد.

علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در مصاحبه با سی ان ان گفت که ما به دنبال احیای توافق هسته ای 2015 هستیم و به دنبال توافق جدیدی نیستیم.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرده است که تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه ایران واقعا تصمیم به تولید سلاح هسته ای گرفته است، وجود ندارد. اظهارات فوق نشان می دهد که نظرات در مورد برجام و سیاست خارجی تغییر قابل توجهی نداشته است.

وضعیت بازار ارز و طلا.

امروز قیمت دلار در محدوده 57 هزار و 800 تومان و حباب درهم با بیش از 200 تومان افزایش به 225 تومان رسید.

اونس جهانی طلا روز جمعه کاهش یافت. برخی افزایش احتمال پیروزی ترامپ پس از سوء قصد نافرجام را به تقویت دلار و ضعیف تر شدن اونس طلا، با تقویت بازده اوراق قرضه 10 ساله و افزایش شاخص جهانی اونس نسبت می دهند. روز قبل به زیر 2400 دلار رسید. با کاهش اونس جهانی طلا، اقلام طلا که در هفته گذشته روند صعودی داشتند، امروز با کاهش قیمت مواجه شدند اما حباب ارز رشد کرد.

بازار سهام منفی بود

بازار سرمایه امروز در غیاب چندین نماد که در جلسات حضور داشتند رنگ پرید.

برخی دلیل کاهش بیش از ده هزار واحدی شاخص کل امروز را رنگ پریدگی نمادهای شستا و تاپیکو می دانستند که متاثر از گزارش نامناسب ستاره خلیج فارس در این روز، سود سالانه فارس است. . ستاره خلیج فارس از 2/35 میلیارد تومان در سال 1401 به 10 میلیارد تومان در سال 1402 کاهش یافت.

کاهش سودآوری یا افزایش زیان بر بازار سرمایه تأثیر منفی می گذارد زیرا تأثیر منفی بر چشم انداز سرمایه گذاری دارد.

در آن روز بورس و حق تقدم با خروج پول واقعی مواجه شد، اما وجوه طلا با افزایش ورود پول واقعی مواجه شد و میزان آن به بالاترین حد خود از 11 تیرماه رسید.

به نظر می رسد کاهش قابل توجه اونس جهانی طلا و کاهش قیمت طلا بر هجوم پول واقعی به صندوق های طلا تأثیر گذاشته است زیرا پس از اصلاح قابل توجه قیمت طلا برای برخی ارزش مند شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41862

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.