• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

طلا مصمم به رکوردشکنی

  • کد خبر : 43373
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
طلا مصمم به رکوردشکنی

اکوایران: قیمت طلا نزدیک به بالاترین حد خود در نوسان است و عواملی مانند تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر ممکن است به روند مثبت فلز زرد کمک کند.

اخبار اقتصادی، پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، انتظارات مبنی بر آغاز کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده را تایید کرد، طلا به رکورد جدیدی رسید.

به گزارش بلومبرگ، این فلز گرانبها پس از افزایش در هفته گذشته، امروز دوشنبه (5 شهریور) در سطح 2526 دلار در هر اونس معامله شد. پاول روز جمعه گفت که “زمان” برای شروع تسهیل سیاست های پولی فرا رسیده است. وی همچنین اعلام کرد که قصد دارد از کند شدن بازار کار آمریکا جلوگیری کند.

هزینه‌های استقراض کمتر معمولاً طلا را جذاب‌تر می‌کند، زیرا فلز زرد در مقایسه با اوراق خزانه‌داری سودی دریافت نمی‌کند. قیمت این فلز گرانبها در سال جاری بیش از 20 درصد افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل خوش بینی نسبت به نزدیک شدن فدرال رزرو به نقطه عطف مورد انتظار خود است.

تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن به دلیل افزایش خطرات ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر، همراه با خرید این فلز توسط بانک های مرکزی و مصرف کنندگان آسیایی، به افزایش قیمت ها کمک کرده است.

قیمت نقدی طلا در ساعت 9:43 صبح به وقت لندن به سطح 2524 دلار در هر اونس رسید. فلز زرد در هفته گذشته به رکورد 2531 دلار در هر اونس رسید. شاخص دلار بلومبرگ پس از کاهش 1.2 درصدی در هفته گذشته ثابت بود.

در ایالات متحده، هفته ای پر از داده ها در پیش است که می تواند انتظارات در مورد سرعت کاهش نرخ بهره را تغییر دهد. قابل توجه ترین شاخص هزینه مصرف شخصی – معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم – برای ماه جولای است که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43373

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.