• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

طلای جهانی؛ لیدر اصلی بازار طلا و سکه/ حباب سکه افزایش یافت

  • کد خبر : 44137
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
طلای جهانی؛ لیدر اصلی بازار طلا و سکه/ حباب سکه افزایش یافت

قیمت طلا و ارز در بازار داخلی امروز به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا با افزایش قیمت مواجه شد.

اخبار اقتصادی، بازار طلا و سکه در روزهای اخیر روند نسبتا آرامی را پشت سر گذاشته است، فعالان بازار مدعی هستند نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است و شوک قیمتی وجود ندارد. بر این اساس سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که طلای 18 عیار امروز 25 شهریور 1403 هفته خود را با نوسانات آغاز کرد و با افزایش 25 هزار تومانی نسبت به روز گذشته با نرخ 3 میلیون و 716 هزار و 500 تومان. تومان. بازار طلا و سکه کشور عرضه شده است. طلای 24 عیار نیز 30 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت چهار میلیون و 954 هزار تومان رسید.

بازار سکه امروز عقب نشینی کرد و سکه های طرح قدیم و جدید به کانال پایین خود بازگشتند. آنطور که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، ارز تازه طراحی شده که دیروز با قیمت 44 میلیون تومان وارد کانال شده بود، امروز 300 هزار تومان ارزان شده و به 43 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم نیز 100 هزار تومان کاهش قیمت داشت و با نرخ 38 میلیون و 900 تومان راهی بازار شد.

طلای جهانی که در روزهای اخیر وارد منطقه جدید شده بود، روز گذشته فعالیت خود را با قیمت 2578 دلار تعطیل کرد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 4 شهریور 1403.

مجتبی دیبا کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با اکوایران با بیان اینکه بازار جهانی طلا سقف جدیدی را در جهان تجربه کرد، گفت: به همین دلیل تاثیر بیشتری نسبت به گذشته بر بازار داخلی طلا و سکه داشت. این امر باعث افزایش حباب پولی شد.

این کارشناس بازار مالی ادامه داد: پیش بینی می شد ارز در محدوده قبلی دچار افت شود، اما با افزایش چشمگیر بازار جهانی در هفته گذشته، ارز وارد کانال جدیدی شد و به نظر می رسد بازار شاهد احیای ارز در بازار باشد. آینده.” »

وی افزود: ممکن است طلای جهانی با توجه به گزارش تورم از سوی ایالات متحده آمریکا و احتمال کاهش نرخ بهره این کشور مجددا سقوط کند، در صورتی که تعداد، فراوانی و شدت کاهش نرخ بهره در آمریکا باشد. بالا، می توان انتظار داشت که کاهش طلا در سطح جهانی ادامه یابد.

دیبا توضیح داد: در همین حال شایان ذکر است که دلار در هفته اخیر در منطقه کنونی راکد بوده و حتی تحریم های اروپا علیه ایران نیز نتوانست قیمت این ارز را افزایش دهد، بنابراین وزن تاثیر دلار در بازار داخلی طلا و سکه کاهش خواهد یافت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44137

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.