• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

طرح نهضت ملی مسکن چطور؟

  • کد خبر : 21811
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
طرح نهضت ملی مسکن چطور؟

طرح دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال با راهکارهای مختلفی دنبال می شود. نوسازی پارچه های فرسوده توسعه شهرهای جدید موجود، احداث 50 شهرک و 27 شهر ساحلی، بهسازی واحدهای روستایی و ائتلاف با بخش خصوصی برای افزایش ساخت و ساز در شهرها از مهمترین اقدامات در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است. توسعه.

در حوزه نوسازی و بهسازی سازه های ناکارآمد شهری بیش از 138000 واحد به مرحله ساخت رسیده است. بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، پس از ابلاغ 19 بسته تشویقی، صدور پروانه ساختمانی برای بافت های فرسوده 40 درصد افزایش یافت. در برخی شهرها شاهد رشد 75 درصدی هستیم.

تصویب ساخت 50 شهرک مسکونی و 27 شهر جدید ساحلی از دیگر برنامه های دولت است. در حال حاضر از 12 شهر جدید که در جنوب کشور وجود دارد، 6 شهر ساحلی و 6 شهر حاشیه رودخانه در حال ساخت یا در دست مطالعه هستند. از شهرهای ساحلی می توان به «تیس»، «مکران»، «کوشک»، «خلیج فارس»، «قشم» و «پارس» اشاره کرد.

شش شهر جدید معوقه در جنوب کشور وجود دارد که چهار شهر آن وجود دارد، یک شهر در حال ساخت و یک شهر در مرحله برنامه ریزی است. از شهرهای موجود می توان به «علوی» در غرب استان هرمزگان، «علیشهر» در بوشهر، «شیرین شهر» و «رامین» در خوزستان اشاره کرد.

در بخش مسکن روستایی تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ما در طرح نهضت ملی مسکن به گفته اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن 455 هزار واحد ساخته شده است که تا پایان امسال این تعداد به 800 هزار واحد خواهد رسید. قرار است در هفته دولت امسال و پس از آن 50 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن افتتاح شود.

اتخاذ سیاست های کاهش مصرف انرژی در واحدهای مسکونی، ایجاد بازاری متفاوت برای صنعت ساختمان، خرید مصالح ساختمانی به صورت عمده بخشی از سیاست هایی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، در طرح ملی نهضت مسکن برای یک میلیون و 785 هزار و 44 خانه زمین تحویل داده شده است. در بخش ساختمان 442 هزار و 948 واحد دارای قرارداد با سازندگان، 325 هزار و 756 واحد دارای پروانه ساخت و 181 هزار و 701 واحد در مرحله فونداسیون است.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=21811

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.