• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

صادرات 1.5 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی در 5 ماه بیشترین کاهش ارزش مربوط به زعفران بود

  • کد خبر : 43455
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
صادرات 1.5 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی در 5 ماه بیشترین کاهش ارزش مربوط به زعفران بود

اکو ایران: صادرات محصولات کشاورزی در 5 ماهه امسال به 1.5 میلیارد دلار رسید و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 33 درصدی را تجربه کرد.

اخبار اقتصادی؛ ارزیابی صادرات محصولات کشاورزی نشان می دهد که در دوره مورد بررسی، 2 میلیون و 687 هزار تن محصولات کشاورزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 22 درصد رسیده است.

بر اساس آمار گمرک، پنج رده اول صادرات محصولات کشاورزی شامل «انواع پسته»، «انواع گوجه فرنگی»، «سیب»، «هندوانه» و «انواع سیب زمینی» است. برآوردها نشان می دهد که ارزش محصولات کشاورزی از جمله پسته (352 میلیون دلار)، گوجه فرنگی (177 میلیون دلار)، سیب (111 میلیون دلار) و هندوانه (108 میلیون دلار) در این مدت اهمیت قابل توجهی یافته است. همچنین سیب زمینی به ارزش 52 میلیون دلار صادر شده است.

بر اساس داده های اعلام شده این سوال مطرح می شود که کدام محصول از نظر ارزشی بیشترین درصد افزایش و کاهش را دارد؟ اطلاعات گمرک نشان می‌دهد که «فلفل گلخانه‌ای»، «پرتقال»، «انواع پسته»، «سیب»، «انواع کاهو» بیشترین درصد افزایش را از نظر ارزش و «انواع زعفران»، «هلو، شلیل و هلو» داشته‌اند. «هندوانه»، «گیلاس» و «کشمش» بیشترین درصد کاهش را از نظر ارزشی داشتند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43455

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.