به گزارش اخبار اقتصادی، آخرین باری که یک مقام دولتی وعده پرداخت مطالبات گندم کاران را داده بود، ۷ شهریور بود. در واقع در آن روز محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی این قول را در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری داد. وی گفت: تا پایان شهریورماه تمامی مطالبات گندمکاران پرداخت می شود و افزود: تاکنون بیش از 110 تن پول پرداخت شده است.

در همین حال وی از تلاش خود و دولت برای پرداخت مطالبات کشاورزان می گوید که طبق تبصره دو قانون شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، بنگاه دولتی و سازمان تعاون روستایی مرکزی موظفند 24 ساعت پس از تحویل به کشاورز پرداخت کنند. از گندم

در تبصره 3 این قانون نیز تاکید شده است که در صورت تاخیر در پرداخت، پول کشاورز باید به همراه سود بلندمدت محاسبه و پرداخت شود.

این در حالی است که به گفته مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران، گندم کاران هنوز حقوق خود را دریافت نکرده اند. اتله هاشمی به «اکو ایران» گفت: دولت هنوز مطالبات 48 میلیارد تومانی گندمکاران را پرداخت نکرده است. دولت باید در مجموع 155 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت می کرد که تنها 110 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده و مابقی بدهی هنوز مشخص نیست.

به گفته وی، این در حالی است که برخی از گندم کاران پنج ماه پیش گندم های خود را به سیلوهای دولتی تحویل دادند و در برخی ولایات پول گندم به صورت علی الحساب پرداخت شد. موضوعی که آنها را به دلسردی کشانده است.

هاشمی تاکید کرد: زمانی که کشاورزان در بدترین شرایط اقلیمی و اقتصادی این غرور ملی را ایجاد کردند. حداقل وظیفه دولت پرداخت به موقع آنها بود.