• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
0

شمشیر دو لبه چین برای طلای جهانی/ دلار قوی‌تر قیمت‌ فلز زرد را کاهش داد

  • کد خبر : 45273
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
شمشیر دو لبه چین برای طلای جهانی/ دلار قوی‌تر قیمت‌ فلز زرد را کاهش داد

اکو ایران: قیمت نقدی طلا امروز کاهش یافته است. عواملی مانند افزایش شاخص دلار آمریکا باعث کاهش قیمت فلز زرد شده است.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز دوشنبه (23 اکتبر) کاهش یافت زیرا اقدامات محرک اقتصادی گسترده در چین، بزرگترین مصرف کننده طلا، نتوانست اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند و دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید. .

به گزارش رویترز، قیمت نقدی طلا در ساعت 19:23 به وقت ایران 0.3 درصد کاهش یافت و به 2646 دلار در هر اونس رسید، در حالی که امروز به بالاترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز 0.5 درصد کاهش یافت و به 2663 دلار در هر اونس رسید. دلار به بالاترین سطح خود از اواسط آگوست افزایش یافت، در حالی که یورو به کاهش خود ادامه داد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در بلولاین، گفت: «بادهای معکوس زیادی، هرچند اندک، برای رشد قیمت طلا وجود دارد، از جمله محرک‌هایی از چین، دلار قوی‌تر، یورو ضعیف‌تر، فلزات پایه ضعیف‌تر و سودآوری». روند رشد قیمت طلا در ماه های اخیر که با رکوردهای متوالی همراه بود، باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران و تقاضا برای طلا در چین شده است. دلار قوی‌تر، طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.

زین وادا، تحلیلگر بازار گفت: داده‌های چین یک شمشیر دولبه است. داده‌های ضعیف از چین می‌تواند تقاضای طلا را کاهش دهد، اما کاهش بیشتر رشد می‌تواند بازارها را مختل کند و جذابیت طلا را به عنوان پناهگاه امن افزایش دهد.

وادا گفت: «به طور کلی، هنوز عوامل بیشتری وجود دارد که از افزایش قیمت طلا حمایت می کند تا عواملی که باعث کاهش آن شوند.

سرمایه گذاران همچنین در این هفته نظرات مقامات فدرال را برای سرنخ های بیشتر در مورد کاهش نرخ بهره در آینده و همچنین داده های خرده فروشی ایالات متحده مشاهده می کنند. معامله گران احتمال 88 درصدی کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره را در نشست نوامبر فدرال رزرو می بینند. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می دهد.

با این حال، جوزف کاواتونی، استراتژیست بازار در شورای جهانی طلا، گفت که تنش های ژئوپلیتیکی و شتاب دهنده های قیمت جهانی طلا (سرمایه گذاران غربی) همچنان فعالانه برای حمایت از قیمت طلا تلاش می کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45273

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.