• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی اعلام شد.

  • کد خبر : 38754
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی اعلام شد.

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی، دانشجویان ایرانی کسانی که خارج از کشور زندگی می کنند می توانند سهمیه ارز برای دریافت

مبلغ این هزینه 13000 یورو بوده و سالانه به دانشگاه پرداخت می شود. ضمناً حداکثر 1500 یورو در ماه به ازای هر دانشجو و 500 یورو به ازای هر همراه دانشجو (فقط همسر و فرزند) بابت هزینه های اقامت پرداخت می شود.

برای بدست آوردن این سهمیه ارزی برای دانشجویان متقاضیان ورود به دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم به سامانه سجاد (سامانه جامع امور دانشجویی) و دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت نیز به سامانه موحد (سامانه مبادلات ارزی) مراجعه کنند. موسسات و ذینفعان مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت) و مراحل ارائه پرونده شما.

در نهایت پس از تایید مدارک دانشجویی متقاضی، کد مرکز مبادلات ارز و طلای ایران برای متقاضی پیامک ارسال می شود و برای دریافت ارز دانشجویی باید به یکی از شعب منتخب بانک ملی که اسامی آنها در سایت بانک موجود است مراجعه کند.

من باید بگویم؛ این ارز فقط به دانشجویانی تعلق می گیرد که تحصیلاتشان تمام وقت است و شامل دوره های غیر حضوری و پاره وقت نمی شود.

همچنین برای دریافت ارز دانشجویی، دانشگاه محل تحصیل دانشجو باید مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد.

دانشجویان متقاضی دریافت ارز دانشجویی برای مشاهده اسامی دانشگاه های مورد تایید به سامانه سجاد (وزارت علوم) و موحد (وزارت بهداشت) بر اساس رشته تحصیلی خود مراجعه کنند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38754

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.