• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

سیاست‌ های جدید ارزی بزودی اعلام می‌ شود/ آخرین بانک‌ های ارزی ایران هم دوشنبه یکم اسفند ماه وارد لیست تحریم می‌ شوند

  • کد خبر : 805
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
سیاست‌ های جدید ارزی بزودی اعلام می‌ شود/ آخرین بانک‌ های ارزی ایران هم دوشنبه یکم اسفند ماه وارد لیست تحریم می‌ شوند

به گزارش اخبار اقتصادی، به گزارش اختازانیوز، یک رسانه آمریکایی جزئیات بسته تحریمی احتمالی اتحادیه اروپا علیه آخرین بانک های ایرانی را هدف قرار خواهد داد.

یک رسانه آمریکایی مدعی شد به پیش نویس اسنادی دست یافته است که نشان می دهد اتحادیه اروپا روز دوشنبه اول مارس آخرین بانک های ایرانی را در فهرست تحریم ها قرار خواهد داد.

شیوا رواشی ساعت 14 در قسمت اخبار شبکه اول اظهار داشت: امسال موفق شدیم بیش از 80 میلیارد دلار ارز برای تامین هزینه های واردات تخصیص دهیم که 60 میلیارد دلار آن پرداخت و کالاها انجام شده است. وارد کشور می شود یا در حال ورود به کشور است.

وی افزود: برای کالاهای اساسی بیش از 18 میلیارد دلار برای کالاهای اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است که تاکنون 14 میلیارد دلار از این مبلغ تامین شده است. البته ما برای 18 میلیارد دلار اعلام آمادگی کرده ایم. همچنین برای اقلام اعلام شده از سوی وزارت بهداشت 3.2 میلیارد دلار ارز تامین شده است. نرخ این کالاها 28 هزار و 500 تومان است و عرضه ارز برای این اقلام ادامه دارد.

مدیرکل امور بازرگانی خارجی بانک مرکزی در خصوص قیمت های فعلی ارز در بازار آزاد گفت: این نرخ ها مبنای واقعی مطابق با روند کسب و کار کشور ندارد. چند سالی است که با وجود تحریم ها، تمام نیازهای وارداتی تامین شده است و آمار عملکرد امسال این موضوع را ثابت می کند چرا که عملکرد امسال 30 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه برخی مولفه های غیر واقعی باعث بروز این مسائل شده است، تصریح کرد: در مرداد ماه سال 98 نیز شاهد رفتارهای مشابه در بازار سرمایه بوده ایم که از نظر روند تجارت و مولفه های آن، وضعیت تجارت کشور در سال جاری بهتر از سال گذشته بوده است.

ارقام فعلی این ارز کاملاً حبابی است

مدیرکل امور بازرگانی خارجی بانک مرکزی با بیان اینکه ارقام فعلی ارز کاملاً تورم است، گفت: به میزان کافی ارز مورد نیاز کشور وجود دارد، بانک مرکزی به زودی تغییرات ارزی کشور را اجرا و اعلام خواهد کرد. امور مبادلاتی که قطعاً منجر به بهبود معاملات خواهد شد. و نیاز ارزی کشور را تامین خواهد کرد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=805

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.