• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
11

سرنوشت خودروهای وارداتی در بورس

  • کد خبر : 1646
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
سرنوشت خودروهای وارداتی در بورس

به گزارش اخبار اقتصادی

به گزارش سازمان بورس، مجید عشقی در مراسم رونمایی از اولین صندوق بخشی ایران با نماد «پتروآگاه» (سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی) در بورس اوراق بهادار تهران افزود: در راستای استراتژی ای که در بازار سرمایه برای بازار سرمایه داشتیم. توسعه کمی و کیفی موسسات مالی، از آنجایی که در گذشته تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کردیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از سال گذشته پنج نوع صندوق جدید ایجاد کرده ایم، گفت: صندوق بخشی آخرین نوع از پنج صندوق مذکور است. هدف از معرفی این صندوق ها این است که بازار سرمایه بتواند با توجه به نیاز مشتریان به تمامی سلایق موجود در بازار پاسخ دهد.

عشقی ادامه داد: بسیاری از سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در یک حوزه هستند اما در عین حال نمی خواهند ریسک تک سهم بودن را متحمل شوند. لذا امیدواریم با ایجاد صندوق بخش، سرمایه گذاران از بهبود لازم بهره مند شوند. البته قبلا صندوق پالایش را داشتیم، اما اصولاً این صندوق تغییر ماهیت داده بود و از ابتدا به عنوان صندوق بخشی عمل نمی کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری برای سایر صنایع گفت: امیدواریم با کمک این ابزار مالی در سال آینده صندوق های دیگری نیز داشته باشیم. این ابزار به تامین مالی شرکت ها و کاهش ریسک معاملات کمک می کند، به ویژه برای سهامدارانی که زمان و انرژی کافی یا سواد مالی برای خرید و فروش سهام ندارند.

عشقی گفت: قرار بود در بورس کالا وارد شود اما طبق مصوبه هیات دولت قرار است خودرو در سامانه یکپارچه عرضه شود و در حال حاضر عرضه در بورس کالا نداریم.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1646

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.