• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
1

سرنوشت بازار ارز و سکه تا دور دوم انتخابات چه می‌شود؟

  • کد خبر : 41030
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
سرنوشت بازار ارز و سکه تا دور دوم انتخابات چه می‌شود؟

بازار ارز و ارز آمد و رفت/ در بازار شنیده شد نوسانات اخیر قیمت دلار بی ارتباط با تحریم یک سری صرافی ها نیست/ هدف بازار فروش یوان بود/ طلای آب شده نمودار در کانال 14 میلیون فاصله دارد/ سرنوشت بازار ارز و ارز تا دور دوم انتخابات چطور؟

بازار ارز و ارز روز شنبه حرکتی رفت و برگشتی داشت و همچنان با محدودیت های مقاومتی دست و پنجه نرم می کند. قیمت طلا و ارز قبل از اعلام نتایج انتخابات کاهش یافت و پس از اعلام نتایج به سطوح قبلی بازگشت.

گروهی از معامله گران معتقدند تعدیل قیمت در نیمه دوم به دلیل حمایت از قالی بافی جلیلی بوده است. به طور خلاصه، تحلیلگران بر این باورند که نوسانات بازار ارز و ارز تا روز برگزاری دور دوم انتخابات ادامه خواهد داشت. فضای بازار به گونه ای است که فعالان بازار به دو قطب تبدیل شده اند، قطب اول بر پیروزی جلیلی متمرکز است و پس از پیروزی جلیلی در کانال خود به تحلیل بازار می پردازند. بر اساس تحلیل وی، این سفت و سخت بازار پس از حمایت قالیباف و برخی اعضای شورای اطلاع رسانی دولت از جلیلی رخ داد. معامله گران بازار فارکس بر این باورند که بر اساس مواضع جلیلی در سیاست خارجی، بازار در صورت پیروزی او می تواند قیمت بالاتری بدهد، هرچند ادامه این روند به مواضع وی بستگی دارد. از نگاه این گروه، ترکیب جلیلی و ترامپ این سیگنال را به بازار داده است که فضای مذاکره برای شروع کار مساعد نیست.

شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه پیشرفت ایران اقتدارگرا در این سه سال و جلوگیری از بازگشت به گذشته و دوران سیاه گذشته، پیمان جبهه متحد فعالان انقلاب است، تصریح کرد: توئیت عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی نیز توجه بازار را به خود جلب کرد. مضمون توئیت همتی این بود که کاهش 9 درصدی مشارکت مردمی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم چیزی جز جمع کردن عملکرد سه ساله مردم در اقتصاد و جامعه نیست.

او برخلاف قطب دوم، مدزیکیان را انتخاب کرد و معتقد است که این موقعیت را به دست خواهد آورد و بازار در کوتاه مدت آرام خواهد شد.

البته شاهد پدیده ای در بازار بودیم که معامله گران گفتند کف بازار تنگ است. روز شنبه قیمت نقدی ارز بالاتر از قیمت حواله بود و تحلیل بازار از این پدیده این بود که بازار دوباره گران خواهد شد که همینطور هم شد. همچنین بر اساس تحلیل تکنیکال، بازار در نقاط اوج اشباع بیش از حد داشت و در نقاط پایین این اشباع را خالی کرد و دوباره افزایش یافت.

علاوه بر بحث انتخابات و تحلیل فنی، اخبار زیادی در بازار منتشر شد مبنی بر اینکه پس از تحریم های آمریکا، چند روز پیش، وزارت خزانه داری آمریکا چندین صرافی و شرکت را تحریم کرد و گفته می شود این تحریم تاثیر داشته است. در مورد فرآیند انتقال

قیمت دلار هرات از روز شنبه 60 هزار و 900 تومان آغاز شد و در نیمه اول سال به 60 هزار و 800 تومان کاهش یافت. در نیمه دوم سال بازار رونق گرفت و قیمت دلار هرات روی 61 هزار تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با اختلاف منفی 60 تومانی نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه 16 هزار و 670 تومان آغاز شد و به 16 هزار و 630 تومان کاهش یافت. قیمت درهم امارات نیز در نیمه دوم سال با افزایش 16 هزار و 700 تومان به پایان رسید.

قیمت ارز ابتدا پیش بینی می شد کاهش یابد اما در ادامه به 42 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت. قیمت طلای مذاب در ابتدا کانال 15 میلیونی را از دست داد اما در ادامه به این کانال بازگشت و در حدود 15 میلیون و 150 هزار تومان به فعالیت خود پایان داد.

به گفته تحلیلگران فنی بازار، تا دور دوم انتخابات، رفت و برگشتی که بازیکنان ایجاد می کنند، شاهد حرکت معامله گران از چپ به راست تا تعیین تکلیف رئیس جمهور بعدی خواهد بود. خط مقاومتی مهم دلار هرات روی 61350 توکن قرار دارد و در صورت تثبیت بالای آن، قیمت به کانال بعدی خواهد رفت. سقف حمایتی بازار در حدود 60 هزار و 800 تومان است که مانع از ریزش بیشتر بازار در روز شنبه شد. از منظر فنی نیز بر روی نمودار طلای مذاب بین 14 میلیون و 800 هزار تا 14 میلیون و 900 هزار تومان فاصله ایجاد شده و گروهی از معامله گران معتقدند تا زمانی که قیمت پر نشود، راه به جایی نمی برد.

هدف از شنبه بازار فروش یوان در بازار تهران بود. قیمت یوان در بازار 8500 تومان بود که با قیمت نقدی دلار مطابقت ندارد. با توجه به این نرخ دلار یا یوان تهران عقب می ماند و یا قیمت یوان بالا اعلام می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41030

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.