• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

سخنگوی صنعت برق کشور: قطعی برق نداریم! / پس این تعطیلی های هشدار دهنده چیست؟

  • کد خبر : 42315
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
سخنگوی صنعت برق کشور: قطعی برق نداریم!  / پس این تعطیلی های هشدار دهنده چیست؟

به گزارش اخبار اقتصادی، به دلیل قطعی برق در برخی مناطق، مصطفی رجبی مشهدی سخنگو صنعت برق کشور. وی در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا که چرا در پ؟ قطع انرژی ساعت مسدودی اعلام نشده است؟ گفت: خاموشی نداریم. تمام تلاش بخش برق کشور بر این است که تابستان را با تامین برق پایدار سپری کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون رکورد 79 هزار و 200 مگاوات را پشت سر گذاشته ایم که رقمی با رشد 8 درصدی است، گفت: در این شرایط حدود 6 هزار مگاوات به برق مصرفی کشور اضافه شد که رقمی بالاتر از نرخ رشد طبیعی است. اما خوشبختانه شبکه برق در سراسر کشور پایدار است و حوادث خاص شکستن زنجیر عایق و دمیدن فیوز در ترانسفورماتورها به سرعت برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه این حوادث در صنعت برق رایج بوده و در فصول دیگر نیز رخ می دهد، گفت: در تابستان تجهیزات برقی ظرفیت ذخیره سازی ندارد و با آسیب دیدن، تامین آن با مشکل مواجه می شود. برق از مسیرهای دیگر

وی با بیان اینکه تلاش همه همکاران ما در حوزه نیروگاه، انتقال و توزیع بر این است که بیشترین میزان برق پایدار را برای کشور تامین کنیم، ضمن تشکر از مشترکین برق، گفت: با وجود گرمای هوا، مشترکان مصرفی 40 نفر کاهش یافته است. درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل. آنها شامل پاداش پس انداز شده و قبض برق برای حدود 12 درصد از مشترکان رایگان بوده است. ضمناً امسال در قسمت کمپین پرانرژی جوایز نفیسی پیش بینی می شود که در دور اول شامل 15 خودرو و جوایز نفیس نقدی و غیر نقدی می شود که هم اکنون با احراز هویت مشترک در مرحله اعطا می باشد.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه هفته آینده بسیار گرم خواهد بود گفت: ضمن تشکر از مشترکان اصلی برق به ویژه مشترکین صنعتی که با همکاری صنعت برق برای مدیریت مصرف به منظور تامین پایدار برق سایرین لازم است در آینده مردم صرفه جویی بیشتری داشته باشند و از لوازم برقی پرمصرف به خصوص در ساعات اوج مصرف استفاده نکنند تا بتوانند به خوبی با شرایط کنار بیایند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار رکنا مبنی بر خبر اضافه شدن نیروگاه های جدید به شبکه سراسری برق کشور گفت: هفته آینده نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F سهند واقع در شمال غرب کشور وصل می شود. به شبکه سراسری کشور ظرفیت تولید برق این نیروگاه 107 مگاوات بوده و در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه نیروگاه ری به زودی در مدار تولید قرار می گیرد، گفت: دو نیروگاه بخار رودشور و فاز بخار نیروگاه دالاهو نیز در دستور کار قرار دارد و طی یک ماه آینده به شبکه سراسری متصل می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42315

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.