• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

سخنگوی دولت: مافیای بزرگی در صنعت خودرو در کشور وجود دارد

  • کد خبر : 38324
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
سخنگوی دولت: مافیای بزرگی در صنعت خودرو در کشور وجود دارد

به گزارش اخبار اقتصادی، بهادری جهرمی درباره آخرین وضعیت. واردات خودرو وی گفت: 6 سال واردات خودرو در تمام مناطق کشور حتی در مناطق آزاد ممنوع بود اما این دولت برای آزادسازی واردات خودرو گامی به جلو برداشت. پس از توسعه تولید داخلی، دولت آزادسازی تدریجی و برنامه ریزی شده واردات را در دستور کار قرار داد که در درجه اول تصویب واردات خودروهای جدید از جمله این موارد بود. در سال 1402 بیش از 14 هزار خودروی جدید به ارزش بیش از 222 میلیون دلار وارد کشور شد. که نسبت به سال 1401 20 برابر شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در مرحله بعد اولویت واردات خودروهای عمومی، اتوبوس و مینی بوس بود که برای واردات اتوبوس، مینی بوس و آمبولانس در سال 1402 150 میلیون دلار ارز تخصیص داده شد که تراکتور و کامیون مستعمل وارد کردیم.

وی تاکید کرد: در مرحله آخر دولت خودروهای سواری فرسوده را در اولویت قرار داد، دولت کارگروهی را برای بررسی جنبه های فنی و پولی تشکیل داد، پیشنهاد کارگروه به تصویب دولت رسید که اولویت واردات کارکرده بود. وسايل نقليه. خودروهای مناطق آزاد، اما کمیسیون تطبیق مجلس برخلاف قانون آن را تصویب کرد، تشخیص داد که این رفت و آمدها با در نظر گرفتن همه جوانب، مهلت‌ها را به هر میزان که نیاز است از سایر روش‌های واردات خودروهای نو و کارکرده به تاخیر می‌اندازد. خودرو از نظر استاندارد آلایندگی فنی و … در دستور کار دولت است و بررسی می شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مسیر اصلاح صنعت خودرو اعم از قطعه سازان و خودروسازان و واردات، مافیای بزرگی دارد، بنابراین باید مراقب بود که مافیا حاکم نشود.

بهادری جهرمی گفت: تاکنون واردات خودروهای فرسوده تنها از مناطق آزاد مصوب و ابلاغ شده است، آیین نامه دیگری در این زمینه ابلاغ نشده است.

مسیر اصلاح مافیای خودروسازان گسترده است

وی گفت: مسیر اصلاح صنعت خودرو چه قطعه ساز، چه خودروساز و چه وارداتی، مافیای وسیعی دارد، باید مراقب بود که نگذاریم مافیا حاکم شود، سود خودرو به جیب این مافیا می رود. باید به تدریج این مسیر را هموار کنیم تا سود آن در جیب مصرف کننده باشد. به فینالیزر بروید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه 800 میلیون دلار برای تراکتور و کامیون اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: 150 میلیون دلار برای اتوبوس، مینی بوس و آمبولانس در نظر گرفته شده است. حدود 8.4 میلیارد دلار برای واردات قطعات خودرو و موتور اختصاص یافته است که این رقم در مقایسه با 1401، 32 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی دولت گفت: در دولت سیزدهم بودجه خوبی به حوزه حمل و نقل اختصاص یافته است.

بهادری جهرمی در واکنش به اظهارات اخیر غرب و درخواست تحریم های جدید گفت: رژیم صهیونیستی باید در برابر افکار عمومی مردم جهان پاسخگوی اقدامات وحشیانه خود در غزه باشد. با وجود تحریم ها، ایرانی ها. این کشور رکوردها را شکسته و حجم تجارت خارجی در سال گذشته 150 میلیارد دلار بوده است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38324

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.