• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

سال گذشته 389 میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه های کشور تولید شد.

  • کد خبر : 38678
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
سال گذشته 389 میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه های کشور تولید شد.

به گزارش اخبار اقتصادی، عبدالرسول پشاهنگ در همایش سراسری مدیران نیروگاه های کشور با حضور وزیر نیرو، عملکرد صنعت انرژی حرارتی در سال 1402 را برجسته کرد و افزود: در سال گذشته 389 میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولید شده است. در نیروگاه های کشور تولید شد که نیروگاه های حرارتی 360 میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولید کردند و 92.5 درصد برق مورد نیاز کشور را تامین کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور افزوده شد، ادامه داد: ضریب آمادگی نیروگاه های حرارتی در دوره پیک بار سال گذشته به 98 درصد رسید و در تلاش هستیم تا به ظرفیت بسیار خوبی برسیم. عملکرد خوب امسال نیز

پشهنگ با تاکید بر اینکه راندمان نیروگاه های حرارتی کشور در سال گذشته از 39.1 درصد به 39.3 درصد افزایش یافت، گفت: در دولت سیزدهم برای کاهش عدم تعادل بین تولید و مصرف برق، ایجاد اشتغال و ایجاد برق پایدار در کشور ایجاد شد. شبکه، طرح افزایش 20 هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا 8 هزار و 964 مگاوات به ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور افزوده شده است، تصریح کرد: این اقدام با همگام سازی 46 واحد نیروگاهی جدید با ظرفیت 6 هزار و 584 مگاوات، 2 هزار مگاوات توان عملی را افزایش می دهد. . سقف نیروگاه های حرارتی و 380 مگاوات واحدهای کوچک ترمیم شده است و تا پایان دولت سیزدهم 9161 مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه حرارتی کشور اضافه می شود.

ایران نهمین تولیدکننده بزرگ برق حرارتی در جهان است

مدیرکل نیروگاه ترموالکتریک با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور با افتتاح پروژه های جدید در دولت سیزدهم به 75 هزار و 584 مگاوات رسیده است، افزود: در حال حاضر 628 واحد تولید حرارتی در 145 نیروگاه در کشور مسئولیت دارد. برای تامین 94 درصد انرژی مورد نیاز مشترکان در سراسر کشور و کشور ما از نظر ظرفیت نصب شده نیروگاه های حرارتی در رتبه نهم جهان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه 50 درصد نیروگاه های کشور ساخت داخل است، گفت: در حال حاضر 95 درصد تجهیزات مورد نیاز نیروگاه های کشور توسط متخصصان کشوری ساخته می شود و تا پایان سال کلاس F تولید می شود. راندمان بالا) در کشور دیگر نیازی به ساخت این نوع توربین ها نخواهیم داشت.

مدیر کل ماتریس حرارتی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر تولید برق کشور بر عهده نیروگاه های حرارتی است; به همین منظور همکاران صنعت نیروگاهی کشورمان از مهرماه سال گذشته برنامه تعمیر نیروگاه ها را به منظور افزایش آمادگی نیروگاه های حرارتی برای ورود به روزهای پیک مصرف برق در تابستان امسال در دستور کار خود قرار داده اند بالغ بر 104 هزار مگاوات (تعمیرات دو یا چند برابر برخی واحدها).

رکورد تعمیرات نیروگاه های حرارتی کشور شکسته می شود

پشاهنگ با بیان اینکه 98 درصد از برنامه تعمیرات نیروگاه حرارتی اجرا شده است، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد طی روزهای آینده با تکمیل برنامه های پیش بینی شده در این بخش، ضمن ثبت رکورد جدیدی در این حوزه، اقدام شود. تعمیر و آماده سازی نیروگاه های حرارتی کشور، شاهد آماده سازی کامل این واحدها برای ورود به فصل گرم سال باشیم.

وی تاکید کرد: پرسنل صنعت ترموالکتریک ماه هاست که شبانه روز تلاش می کنند تا با اجرای به موقع برنامه تعمیرات نیروگاه حرارتی و افتتاح نیروگاه های جدید بتوانند اکثر نیازهای برقی پیک تابستان را تامین کنند. واحدها، بهبود ظرفیت عملی و حذف محدودیت های تولید واحدهای حرارتی موجود. امسال بدون وقفه مشترکین را در سراسر کشور ارائه خواهد کرد.

ایلانا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38678

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.