• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
1

رکورد قیمت جهانی طلا باز هم شکسته شد

  • کد خبر : 41757
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
رکورد قیمت جهانی طلا باز هم شکسته شد

اکویران: روند مثبت قیمت طلا در روز چهارشنبه ادامه یافت و باعث رکورد جدیدی در قیمت فلز زرد شد. ضعیف شدن دلار و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا از عوامل روند مثبت طلا بوده است.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز چهارشنبه (7 تیرماه) به روند مثبت خود ادامه داد، بنابراین فلز زرد امروز به رکورد قیمتی جدیدی دست یافت. با افزایش خوش بینی نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر و کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضا برای فلز زرد، این رکورد همچنان ادامه دارد.

به گزارش رویترز، قیمت نقدی طلا امروز به بالاترین رقم تاریخ 2483 دلار رسید و معاملات آتی طلا با 0.7 درصد افزایش به 2485 دلار در هر اونس رسید.

دیوید میگر، رئیس سرمایه‌گذاری‌های جایگزین و معاملات در High Ridge Futures، گفت: «ما به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نزدیک‌تر می‌شویم و شاهد کاهش بازدهی هستیم و انتظار می‌رود دلار ضعیف‌تر عامل اصلی باشد. حرکت مثبت از قیمت طلا حمایت کنید.

پس از ارقام شدید تورم در اوایل سال 2024، سیاستگذاران فدرال رزرو بیشتری اکنون می گویند که به طور فزاینده ای مطمئن هستند که سرعت رشد قیمت ها در مسیر و هدف قرار دارد.

کریستوفر والر از فدرال رزرو اعلام کرد که زمان کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده نزدیک می شود، اما عدم اطمینان در مورد مسیر اقتصاد باعث شده است که زمان این نوع کاهش نرخ بهره مشخص نباشد.

داده‌ها نشان می‌دهد که تولید کارخانه‌های ایالات متحده در ماه ژوئن بیش از حد انتظار افزایش یافت و به بهبود تولید مطلوب در سه ماهه دوم سال 2024 اشاره کرد. بازارها اکنون شاهد 98 درصد احتمال کاهش نرخ در سپتامبر هستند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد و بر دلار فشار می‌آورد، و این فلز زرد را برای سرمایه‌گذارانی که دارای ارزهای دیگر هستند ارزان‌تر می‌کند.

دلار آمریکا 0.5 درصد از ارزش خود را از دست داد و به پایین ترین سطح خود در برابر گروهی از ارزهای اصلی جهان در تقریباً چهار ماه گذشته رسید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41757

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.