• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

رکوردشکنی دوباره طلا پس از تلاش مجدد برای ترور ترامپ

  • کد خبر : 44180
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
رکوردشکنی دوباره طلا پس از تلاش مجدد برای ترور ترامپ

اکو ایران: با ادامه نااطمینانی های سیاسی و اقتصادی، قیمت جهانی طلا امروز افزایش یافت و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز دوشنبه (26 سپتامبر) به دلیل افزایش اعتماد سرمایه گذاران به کاهش چشمگیر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته جاری به رکورد جدیدی رسید.

به گفته Entrepreneur، انتظارات برای کاهش نرخ بهره، مثبت برای دارایی‌های بدون بهره مانند طلا، بازار فلز زرد را به طور قابل توجهی تقویت کرده است. قیمت لحظه ای طلا امروز با رشد 0.4 درصدی به رکورد 2589 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای دسامبر نیز افزایش یافت و به سطح 2613 دلار رسید.

انتظار می‌رود چرخه نزولی نرخ بهره در پایان نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو آغاز شود. برخی از تحلیلگران پیش بینی کرده اند که کاهش کل نرخ بهره تا پایان سال جاری می تواند به یک درصد برسد.

پس از گزارش‌هایی مبنی بر دومین سوءقصد علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جذابیت طلا به عنوان یک دارایی امن ادامه یافت. در ماه جولای، پس از اولین تلاش برای ترور ترامپ، قیمت طلا افزایش یافت.

در حال حاضر، ترکیبی از عدم قطعیت های اقتصادی و ژئوپلیتیکی نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران با تجربه و تازه کار به سمت طلا ایفا می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44180

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.