• امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
1

رکوردشکنی دوباره طلا به پشتوانه کاهش نرخ بهره در آمریکا

  • کد خبر : 44343
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
رکوردشکنی دوباره طلا به پشتوانه کاهش نرخ بهره در آمریکا

اکوایران: قیمت طلا از مرز 2600 دلار عبور کرد و رکورد قیمتی جدیدی را به ثبت رساند. کاهش نرخ بهره در آمریکا و ادامه نااطمینانی های ژئوپلیتیکی از جمله عوامل رشد قیمت فلز زرد است.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز جمعه (30 شهریور) رکورد جدیدی را ثبت کرد و بر اساس اطلاعات سایت اینوستینگ، قیمت لحظه ای فلز زرد امروز و تا ساعت 14:25 به رکورد 2614 دلار در هر اونس رسید. به وقت ایران

به گزارش CNBC، رشد قیمت طلا تا حد زیادی تحت تاثیر تصمیم اخیر بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) برای کاهش نرخ بهره بوده است. فدرال رزرو از کاهش نیم درصدی نرخ بهره خبر داد و زمینه را برای کاهش احتمالی دیگری از جمله کاهش نیم درصدی فراهم کرد.

کایل رودا، تحلیلگر بازارهای مالی در Capital.com گفت: «روندهای فعلی برای طلا بسیار مثبت است. اگر این شرایط مطلوب بازار ادامه یابد، قیمت ها می تواند بین 2600 تا 2800 دلار در هر اونس طی 12 ماه آینده برسد.

نرخ های بهره پایین در ایالات متحده، طلا را به سرمایه گذاری مطمئن تری برای سرمایه گذاران تبدیل می کند، به ویژه در بحبوحه افزایش تنش های ژئوپلیتیکی. در خاورمیانه، حملات شدید هوایی اسرائیل علیه جنوب لبنان تنش ها را افزایش داده است. این عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی جذابیت طلا را به عنوان یک دارایی امن افزایش می دهد.

علاوه بر این، چین برای اولین بار از ژانویه 2021 از واردات طلا از سوئیس خودداری کرد که نشان دهنده تغییر تقاضا از سوی مصرف کنندگان عمده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44343

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.