• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

رکود تجاری در جهان یک رکورد را شکست. بیشترین کاهش تولید مربوط به 8 کشور اروپایی بوده است.

  • کد خبر : 29938
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
رکود تجاری در جهان یک رکورد را شکست.  بیشترین کاهش تولید مربوط به 8 کشور اروپایی بوده است.

اکوایران: شاخص مدیران خرید صنعتی جهان در ماه گذشته (مهر) به پایین ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید. ارزیابی این شاخص مهم نشان از رکود شرکت های تولیدی در این دوره دارد.

به گزارش اخبار اقتصادی؛ بر اساس گزارش شاخص مدیران خرید، بخش صنعت جهان در ماه اکتبر با عدد 48.8 نسبت به سپتامبر با عدد 49.2 به کمترین سطح در سه ماه اخیر و در چهاردهمین ماه متوالی زیر آستانه 50 رسید. کاهش و طولانی ترین رکود تا کنون.

در شاخص مدیران خرید اگر عدد شاخص بیش از 50 باشد نشان دهنده خروج اقتصاد از رکود است، اما اگر عدد شاخص کمتر از 50 باشد به این معنی است که اقتصاد در مسیر انقباض و رکود قرار گرفته است. تا ارقام اکتبر می توان گفت که صنعت جهانی در رکود است.

تصمیمات ناگهانی چالش جدید فعالان اقتصادی + جدول

بر اساس این گزارش، تولید برای پنجمین ماه متوالی در ماه اکتبر کاهش یافت که نشان دهنده کاهش بیشتر سفارشات جدید است. از سوی دیگر کمبود تقاضا باعث کاهش چشم انداز مثبت تولیدکنندگان شده و خوش بینی ها به کمترین میزان خود در 11 ماه گذشته رسیده است.

بر اساس گزارش منتشر شده، این سوال مطرح می شود که کدام کشورها بیشترین تاثیر را بر شاخص مدیران خرید بخش صنعت دارند؟ بر اساس ارزیابی های انجام شده در ماه اکتبر، کشورهای اروپایی «آلمان»، «فرانسه»، «هلند»، «لهستان»، «چک»، «اتریش»، «بریتانیای کبیر» و «ایتالیا» سهم اصلی را در کاهش داشته اند. تولید کارخانه های دنیا

اما این رکود تنها مربوط به کشورهای اروپایی نیست و داده ها نشان می دهد که در آسیا میزان تولید نیز به طور متوسط ​​کاهش یافته است که دلیل آن افزایش رشد در “هند” و بهبود جزئی در “اندونزی” و “تایلند” با کاهش تولید در “چین” و “ژاپن” خنثی شد.

از سوی دیگر، داده های به دست آمده از گزارش مدیران خرید نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا برای دومین ماه متوالی افزایش جزئی در میزان تولید داشته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29938

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.