• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

روند کاهشی تورم گوشت در اواسط تابستان

  • کد خبر : 43553
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
روند کاهشی تورم گوشت در اواسط تابستان

اکو ایران: بررسی های آماری نشان می دهد در مرداد ماه امسال تورم نقطه به نقطه گوشت قرمز و مرغ بیشترین کاهش را نسبت به تیرماه داشته است.

اخبار اقتصادی، مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود شاخص قیمت مصرف کننده در مرداد ماه سال جاری را اعلام کرد. بر اساس این آمار بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط به گروه «میوه ها و آجیل» و کمترین آن مربوط به گروه «روغن ها و چربی ها» بوده است.

همچنین تغییرات نقطه به نقطه تورم خواربار در مردادماه نسبت به تیرماه 1403 نشان می دهد که گروه «سبزیجات» بیشترین افزایش تورم نقطه به نقطه را نسبت به تیرماه داشته است. در سوی دیگر گروه «گوشت قرمز و مرغ» قرار دارد که در مرداد ماه سال جاری نسبت به تیرماه بیشترین کاهش نقطه به نقطه تورم را تجربه کرده است.

کاهش قیمت روغن ها و چربی ها نسبت به مرداد ماه سال گذشته

تحلیل آماری تورم نقطه به نقطه مردادماه نشان می دهد گروه «میوه و آجیل» بالاترین نرخ تورم نقطه به نقطه را در این ماه داشته است. تورم نقطه به نقطه این گروه در مردادماه 41.1 درصد بوده است. یعنی قیمت انواع میوه و خشکبار در مرداد ماه سال جاری نسبت به مرداد ماه سال گذشته 41.1 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر کمترین تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در مرداد ماه مربوط به گروه «روغن ها و چربی ها» بوده است. تورم نقطه به نقطه این گروه در مرداد ماه سال جاری معادل منفی 07 درصد بوده که به معنای کاهش 0.7 درصدی قیمت این گروه در مرداد ماه سال جاری نسبت به مرداد ماه سال گذشته است.

030607

کاهش 8.5 درصدی تورم گوشت در مرداد

علاوه بر تورم مواد غذایی، تغییرات در این تورم نیز حائز اهمیت است زیرا نشان دهنده شتاب تغییرات قیمت در طول زمان است. آمار تورم نقطه به نقطه مردادماه و تغییرات آن نسبت به تیرماه حاکی از آن است که گروه «سبزیجات» بیشترین افزایش تورم و گروه «گوشت قرمز و مرغ» بیشترین کاهش تورم را در این ماه تجربه کردند.

بر اساس این آمار تورم نقطه به نقطه گروه «سبزیجات» در مردادماه امسال نسبت به تیرماه 4.5 واحد درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر تورم نقطه به نقطه «گوشت قرمز و مرغ» نسبت به تیرماه 8.5 واحد درصد کاهش داشته است.

البته شایان ذکر است که این کاهش تورم نقطه به نقطه گوشت قرمز به معنای کاهش قیمت این محصول در مرداد ماه سال جاری نیست و تنها تسریع افزایش قیمت این محصول موجب شده است. کاهش یافت. خوشه یعنی این گروه از محصولات نسبت به مرداد ماه سال گذشته 26.7 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43553

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.