• امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
1

روند عجیب بازار ارز و سکه/ تاثیر اعتصاب بانکداران طلا بر معاملات

  • کد خبر : 38554
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
روند عجیب بازار ارز و سکه/ تاثیر اعتصاب بانکداران طلا بر معاملات

برخی معامله گران معتقدند با اعتصاب بازار طلا از عمق این بازار کاسته شد و بازار طلا و ارز کاهش یافت. روز یکشنبه بازار ارز و ارز گرانفروشی قوی را تجربه کرد اما حجم گرانفروشی کاهش پیدا نکرد که حرکت عجیبی بود.

قیمت دلار و ارز با وجود فروش بیش از حد به کاهش ادامه داد. بازار ارز و ارز روز یکشنبه کانال دیگری را از دست داد. قیمت دلار هرات از 60 هزار و 650 تومان آغاز شد و با بازگشایی درهم که کانال منفی داشت 60 هزار تومان کاهش یافت. قیمت دلار هرات بار دیگر کاهش یافت و به سقف حمایتی 59 هزار و 400 تومان رسید و در این سطح باقی ماند. در معاملات بعدازظهر و پشت خط شاهد نوسان رفت و برگشتی بین کانال 59 هزار و 60 هزار بودیم که در نهایت قیمت دلار هرات را پشت خط 59 هزار و 700 تومان قرار داد.

قیمت درهم امارات با اختلاف منفی 190 تا 16 هزار و 600 تومان فعالیت خود را آغاز کرد و تا 16 هزار و 400 تومان کاهش یافت. در نیمه دوم معاملات روز یکشنبه، قیمت درهم در این مرز باقی ماند و به 16500 تومان رسید.

قیمت تخمینی درهم به دلار 60 هزار و 550 تومان برآورد شده است که با دلار پشت خط هرات 850 تومان تفاوت دارد که رقم قابل توجهی است. به گفته دلالان، اگر امروز قیمت درهم در مرز 16 هزار و 500 تومان باقی بماند، به این معناست که تزریق بازارساز متوقف شده و ممکن است قیمت دلار هرات نیز وارد کانال 60 هزار تومان شود.

قیمت تتر از 61600 تومان شروع شد و با افت این کانال را از دست داد. تتر در نیمه دوم معاملات روز یکشنبه در مرز 50 هزار و 300 تومان باقی ماند و موفق به از دست دادن این سطح نشد.

به گفته تحلیلگران، یکی از دلایل افت روز یکشنبه بازار ارز اعتصاب بانکداران بوده است. روز یکشنبه در بازار شنیده شد که طلافروشان به مصوبه مالیاتی مجلس اعتراض کرده و مغازه های خود را بستند. با اعتصاب بانکداران طلا، عمق این بازار کاهش یافت و قیمت لحظه ای طلای مذاب با قیمت فردا فاصله گرفت و قیمت نقدی طلای مذاب سیر نزولی قوی تری در پیش گرفت. با کاهش قیمت طلای مذاب در معاملات پشت پرده، سایر بازارها نیز از این روند پیروی کردند و به سطح حمایت بازگشتند. از نگاه این دلالان با بازگشایی سنگداران بازار طلا دوباره زنده می شود.

معامله گران فنی معتقدند که بازار فروش بسیار بالایی دارد و از اینکه بازار ارز و ارز رو به کاهش نیست تعجب می کنند. از نقطه نظر فنی، بازار ارز و سکه می‌تواند از محدودیت‌های فعلی حمایت گرفته و به سمت سقف‌های مقاومتی حرکت کند تا گرانفروشی را کاهش دهد. حداکثر سقف دلار هرات در صورت حمایت 60800 تومان است. اما اگر قیمت دلار خط حمایتی مهم 59 هزار و 200 تومانی را از دست بدهد، طبقه بعدی 57 هزار و 800 تومان را می توان در بازار ارز محک زد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38554

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.