• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

روش انتقال سریع و رایگان سود و اصل سهام از متوفی به وراث.

  • کد خبر : 35916
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

به گزارش رکنا به نقل از سنا، ورثه متوفی اقدامات عدالتخواهانه از طریق شعب 4 بانک و دفاتر 44 کارگزار منتخب در سراسر کشور، امکان انتقال سریع و رایگان اصل و سود سهام متوفیان تا قبل از 19 اسفند ماه سال جاری برای دریافت سود آن را خواهند داشت. گفت: سهام. در پایان این سال.

بر اساس این گزارش، کلیه خدمات مربوط به انتقال سهام از متوفی به وراث در 4 بانک و 44 کارگزار منتخب رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نیست.

بر اساس این گزارش، وراث سهام متوفی پس از مراجعه به درگاه ذینفع بازار سرمایه به نشانی «ddn.csdiran.ir» و تعیین زمان تشکیل پرونده برای شروع فرآیند واگذاری سهام متوفی به وراث، اقدام به تشکیل پرونده می کنند. باید به بانک های «ملی، ملت»، پارسیان و تجارت و کارگزاری های منتخب مانند «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پوزهان، دانایان پارس، سهام آبتین، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص بورس مراجعه کنند. ، آشنا، ساواآفرین، سرمایه گذاری ملی، ایرانیان آراد، فارابی، چکش، آسمان، نماد شاهد، آگاه، شاخص سرمایه، مفید، جدیدترین، پویا، رابین هوشمند، شهر، برنامه ریزان فردا، کاریزما، تفکر مترقی و بینش، کنش های بازار ملت های پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، کارشناسان، کالاهای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین

نحوه انتقال سهام از متوفی به ورثه

این گزارش می افزاید: با راه اندازی سامانه «میرآث» در ۲۴ آبان ماه سال جاری توسط سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه صندوق که با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان و بورس اوراق بهادار ارائه شد، آل اسید از در نمایشگاه کیش اینوکس، واگذاری سهام متوفی برای وراث تسهیل شد.

ضمناً یکی از وراثی که باید اعدام می‌شد باید ابتدا به آدرس «ddn.csdiran.ir» وارد درگاه ذینفع بازار سرمایه یکپارچه شده و در مرحله بعد با وارد شدن به قسمت «اموال متوفی» وارد شوید. کد ملیت و تاریخ تولد متوفی در قسمت «استعلام زمان تشکیل پرونده» اطلاعات لازم را از زمان تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی به دست آورده اند، پس از آن در صورت تایید در لحظه ارائه پرونده می توانند به هر یک از کارگزاری ها و بانک های منتخب مراجعه کنند و در پایان پس از ارائه پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده برای همگان قابل مشاهده خواهد بود. وراث از طریق بخش “استعلام وضعیت پرونده” پورتال یکپارچه.

مدارک لازم برای ارائه پرونده

بر اساس گزارش سنا، وراث باید قبل از مراجعه به کارگزاری ها یا شعب بانک های مجاز برای سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، مدارک زیر را به یکی از دفاتر اعلام شده ارائه کنند:

1- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

2- اصل یا یک قطعه عکس برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث تعیین شده در گواهی محدودیت وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی شناسنامه یا شناسنامه به شماره ملی ممهور به مهر). با مهر سازمان ثبت احوال می تواند جایگزین کارت ملی شود.)

3- اصل یا عکس برابر اصل ورثه متوفی (لازم به ذکر است در صورتی که مادر یکی از وراث باشد برای کنترل اعتراض از بند ب ماده 892 قانون مدنی استنباط می شود. صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان والدین متوفی نیز الزامی است.)

4- در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز قید شده باشد ارائه اصل یا همان تصویر اصل ترکه الزامی است.

سیستم SJAM چیست؟

در جای دیگر این گزارش آمده است که سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه است که تمامی فعالان این بازار اعم از “سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران موسسات” در این سامانه، به صورت یکجا، تمامی شما داده ها در آنجا ثبت می شوند و پس از احراز هویت حضوری، می توانید خدمات را بر اساس داده های تایید شده دریافت کنید.

همچنین بر اساس گزارش سنا، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس ایمیل و محل سکونت دائمی فرد ثبت می شود و از این پس هیچ موسسه مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار ندارد. سهامداران می توانند به سایت مراجعه کنند. www.Sejam.ir SEJAM را به صورت الکترونیکی ثبت و احراز هویت کنید.

لازم به ذکر است ارائه کلیه خدمات انتقال سرمایه به وراث توسط بانک ها و کارگزاری های منتخب کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نیست.

برای مشاهده فرآیند دریافت خدمات تقسیم دارایی (ارث) متوفی و ​​انتخاب شرکت های کارگزاری که این خدمات را به صورت رایگان ارائه می دهند، روی این لینک کلیک کنید.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35916

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.