• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

روشی جدید برای افزایش درآمد دولت

  • کد خبر : 35991
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
روشی جدید برای افزایش درآمد دولت

اکوایران: خاستگاه 7 درصد از ذخایر معدنی جهان در ایران، مدیران این اداره کل را بر آن داشته تا شناسایی معادن جدید را یکی از راه های افزایش درآمد دولت بدانند، راهی جدید که می تواند رشد و توسعه را به همراه داشته باشد. بخش معدن به همراه افزایش درآمد دولت رئیس سازمان زمین شناسی به این معنا اشاره می کند که افزایش معادن یکی از راه های افزایش بهره وری و افزایش درآمد دولت است.

اخبار اقتصادی: وابستگی به حقوق معادن دولتی به معادن بزرگ و کمیاب کشور که بیش از 80 درصد درآمد کشور را تامین می کنند، ذخایر این معادن را در سال های آینده کاهش می دهد و به گفته علیرضا شهیدی، توسعه بخش معدن و اخذ حقوق دولت بر معادن یکی از منابع درآمد دولت خواهد بود و در این راستا برنامه ریزی و اجرای طرح های بزرگ اکتشافی دولتی ضروری و حیاتی خواهد بود.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطرنشان کرد: معادن بزرگ و بعضاً جهانی ایران انگشت شماری از برنامه ریزان کشور در سال های اخیر هستند.

بر اساس اعلام سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، شهیدی معتقد است ادامه این روند منجر به ایجاد محدودیت در تامین منابع معدنی حیاتی مورد نیاز کشور و همچنین کاهش سطح درآمد دولت از حقوق معادن دولتی خواهد شد که ارتباط مستقیمی با آن دارد. با کشف ذخایر بزرگ و یک ماده معدنی ارزشمند خواهید داشت.

قائم مقام وزیر صامت تصریح کرد: با توجه به اینکه 7 درصد ذخایر معدنی جهان از ایران سرچشمه می گیرد، تغییر نگاه دولتمردان و برنامه ریزان به مقوله اکتشافات حاکمیتی و افزایش سرمایه گذاری دولت در این حوزه برای توسعه مناسب معدن ضروری است. بخش و همچنین افزایش سطح درآمد دولت. برنامه های گسترده اکتشاف و افزایش تعداد معادن تنها راه افزایش بهره وری و درآمد دولت است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35991

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.