به گزارش اخبار اقتصادی؛ با توجه به این اقدام روسیه می توان گفت که این کشور صادرات جو را با مشکل مواجه کرده و از سوی دیگر روند صادرات ذرت و گندم را تسهیل کرده است.

بر اساس این اطلاعیه جدید از این کشور، طی هفته آینده شاهد افزایش عوارض صادرات گندم به 4528 روبل و ذرت به 2616 روبل و کاهش عوارض صادرات جو به 789 روبل خواهیم بود. پس از جنگ روسیه و اوکراین، روسیه به منظور نظارت کامل بر بازار و کنترل قیمت، عوارض گمرکی بر صادرات غلات خود را به صورت هفتگی اعلام می کند.

افزایش عوارض صادرات گندم روسیه در حالی اتفاق افتاده است که بر اساس آخرین گزارش عرضه و تقاضای وزارت کشاورزی آمریکا در مورد چشم انداز وضعیت گندم در سال های 2023-2024، شاهد کاهش جهانی در عرضه، مصرف، تجارت و میزان ذخایر گندم خواهیم بود. . عمدتاً به دلیل کاهش تولید، بازگشت در استرالیا، کانادا، آرژانتین و اتحادیه اروپا، اگرچه این کاهش تا حدی با افزایش تولید در اوکراین جبران می شود. اما موانعی که در حال حاضر روسیه بر سر راه صادرات این کشور ایجاد کرده است، دسترسی به گندم این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، این اولین کاهش سالانه در تولید جهانی گندم از سال زراعی 2018-2019 است، زیرا صادرکنندگان عمده گندم مانند اتحادیه اروپا و روسیه نیز با کاهش تولید نهایی گندم مواجه هستند. تولید. سهام

فعالان این بخش بر این باورند که وضعیت کنونی منطقه دریای سیاه از جمله حملات پهپادی به بنادر منطقه بالتیک، نوسانات قیمتی را افزایش می دهد و با این شرایط تلاش می شود راه حل های جدید برای صادرات از اوکراین و بهبود زیرساخت ها متنوع شود. این امر دسترسی به گندم و دانه های روغنی تولید شده در اوکراین را تسریع می کند.

این در حالی است که روسیه در ماه گذشته رکورد فروش صادرات گندم را داشته است، اما به دلیل تنش های منطقه ای، با چالش هایی با افزایش نرخ حمل و نقل مواجه است. این امر اهمیت روسیه و تأثیر عوامل ژئوپلیتیکی بر بازار گندم را برجسته می کند.