• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
1

رشد طلا با کاهش شاخص دلار

  • کد خبر : 40935
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
رشد طلا با کاهش شاخص دلار

اکوایران: شاخص دلار 0.3 درصد کاهش یافت و این موضوع طلا را برای دارندگان سایر ارزها جذاب تر کرده است.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز پنج شنبه (16 تیرماه) به دلیل کاهش ارزش دلار یک درصد افزایش یافت و از پایین ترین سطح دو هفته اخیر که در جلسه قبل به آن رسیده بود، فاصله گرفت. بازار بر روی داده های کلیدی تورم ایالات متحده برای سرنخ های بیشتر در مورد مسیر نرخ های بهره فدرال رزرو تمرکز کرده است.

به گزارش رویترز، در ساعت 17:42 به وقت ایران، قیمت لحظه ای طلا با 1.3 درصد افزایش به 2327 دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت فلز زرد روز چهارشنبه به پایین ترین سطح خود از 10 ژوئن تاکنون رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با 1.1 درصد افزایش به 2337 دلار رسید.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: «برخی اطلاعات منتشر شده از بازار طلا حمایت کردند. عامل اصلی کمتر از موجودی های عمده فروشی مورد انتظار بوده است. علاوه بر این، رقم نهایی تولید ناخالص داخلی به طور قابل توجهی کمتر است. بنابراین، شاخص دلار که کاهش یافته است، قیمت آتی طلا را تقویت می کند.

کاهش شتاب اقتصادی با داده هایی همراه بود که نشان می داد هزینه های تجاری برای تجهیزات در ماه مه کاهش یافته است، در حالی که کاهش صادرات باعث افزایش کسری تجاری کالا شده است. در سومین برآورد خود از تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه ژانویه تا مارس، دولت ایالات متحده تایید کرد که رشد اقتصادی در سه ماهه اول به شدت کاهش یافته است.

کاهش 0.3 درصدی شاخص دلار در برابر سبدی از ارزها، طلا را برای دارندگان سایر ارزها جذاب تر کرد، در حالی که بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به 4.2845 درصد کاهش یافت.

اگرچه بانک مرکزی ایالات متحده تنها یک کاهش نرخ بهره را پیش بینی کرده است، سرمایه گذاران به طور کلی نسبت به دو کاهش نرخ بهره در سال جاری خوشبین هستند.

نرخ بهره پایین تر، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می دهد.

گزارش تورم کلیدی، شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است، روز جمعه منتشر خواهد شد.

بازارها همچنین نسبت به نشانه‌هایی از مداخله مقامات ژاپنی در ین هشدار دادند، زیرا این ارز در برابر دلار در پایین‌ترین سطح خود در 38 سال اخیر قرار داشت.

عدم اطمینان اقتصادی روند افزایش تقاضا برای طلا را تقویت می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40935

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.