به گزارش اکو ایران، جهانبخش سنجابی دبیر انجمن نظارت بر انتخابات درباره روند برگزاری انتخابات تا 8 بهمن گفت: در مجموع 2121 پرونده ثبت نامی در سامانه داشتیم که از این تعداد دو نفر به صورت همزمان و قانونی و قانونی ثبت نام کردند. . با توجه به اینکه یک نفر نمی تواند همزمان کاندیدای انتخابات شود، یکی از سوابق ثبت نامی وی با انتخاب خود حذف شد.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران، بر اساس اظهارات وی، 61.28 درصد از این 2119 نفر اشخاص حقوقی و 38.76 درصد را اشخاص حقیقی تشکیل می دهند. در واقع از میان ثبت نام کنندگان، 1119 نفر دارای کارت بازرگانی با 52.76 درصد و 1200 نفر با کارت عضویت با 47.24 درصد ثبت نام شده اند.

دبیر انجمن نظارت با بیان اینکه پس از پایان مهلت ثبت نام و تمدید مهلت سه روزه، هیأت های نظارت رسیدگی را آغاز کردند، ادامه داد: این هیأت ها از مجموع 2 هزار و 119 متقاضی، 1625 متقاضی را تأیید کرده بودند که 76.61 درصد شامل درصد ثبت نام کنندگان می شود. ، و صلاحیت 494 نفر یعنی 23.29 درصد از ثبت نام کنندگان تایید نشد که بیشتر به دلیل نداشتن مدارک و نبود شرایط کافی برای تایید صلاحیت این افراد بوده است.

سنجابی ادامه داد: پس از این رد صلاحیت شدگان می توانستند اعتراض خود را ثبت کنند. به دنبال آن، انجمن رسیدگی به پرونده های فردی از جمله پرونده های صلاحیتی مورد اعتراض و رد شده را طبق ارزیابی هیئت های نظارت آغاز کرد. بنابراین زمان بیشتری برای رسیدگی لازم بود و بر این اساس تاریخ انتخابات تغییر و ده روز به تاخیر افتاد تا حقی ضایع نشود و پرونده ها با دقت رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه انجمن تا ساعت 24 پنجشنبه 28 بهمن ماه توانست به تمامی پرونده ها رسیدگی کند و نظر خود را از روز گذشته به کاندیداها اعلام کند، افزود: در بین کل داوطلبان ثبت نام شده در واقع 1229 نفر هستند یعنی 1229 نفر. ، 58 درصد از کاندیداهای واجد شرایط. شرایط و 890 نفر فاقد صلاحیت تشخیص داده شدند، البته 3 نامزد نیز انصراف دادند که دو نفر از آنها همان افرادی بودند که هم به صورت قانونی و هم قانونی ثبت نام کرده بودند.

دبیر نظارت بر انتخابات ادامه داد: داوطلبان تایید صلاحیت شده باید منتظر نظر شورای عالی باشند و بر اساس تقویم اعلامی از 21 اسفند لغایت 27 اسفند به مدت 7 روز مجاز به تبلیغات هستند و انتخابات 29 اسفندماه برگزار می شود.890 نفر. افرادی که واجد شرایط تشخیص داده نشدند می توانند اعتراض خود را از طریق لینکی که در پیامک برایشان ارسال شده است ثبت کنند تا پرونده آنها در دبیرخانه شورای عالی نظارت بررسی و نتایج و لیست نهایی واجدین شرایط شرکت در انتخابات این دوره از هیئت نمایندگان تدارک دیده می شود. منتشر شود.