به گزارش اخبار اقتصادی، بازار مبادلات ارزی در سومین روز هفته (دوشنبه 17 اسفند 1401) شاهد درج شد. قیمت یورو و درهم امارات بود.

رونمایی از نرخ یورو و درهم در صرافی

آخرین شماره درج شده در تابلوی مرکز مبادلات برای قیمت یورو امروز 45 هزار و 452 تومان اعلام شد.

همچنین قیمت درهم امروز 17 اسفند 1401 بر تابلوی مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران 117338 ریال حدود 11734 تومان است. نرخ حواله دلار، یورو و درهم در این مرکز به ترتیب 374716 ریال، 395239 ریال و 102033 ریال است.

نرخ دلار افزایش یافت

در دو روز ابتدایی این مرکز، دلار مبادله ای در کانال 41 هزار تومان معامله می شد، اما دیروز وارد کانال 42 هزار تومان شد و در بازار امروز از مرز 43 هزار تومان عبور کرد. قیمت دلار امروز 17 اسفند 1401 در صرافی 43 هزار و 92 تومان بود. دیروز دلار مبادله ای در محدوده 42 هزار و 680 تومان به کار خود پایان داده بود; پس امروز قیمت دلار در این مرکز حدود 412 تومان رشد کرد.

دلار توافق شده ناپدید شد

به گزارش سایت مرکز مبادلات، دلار توافقی دیروز در محدوده 52 هزار و 926 تومان فروخته شد. امروز دلار توافقی در سایت مذکور در محدوده 51 هزار و 942 تومان فروخته شد.

تصویب اختیارات ویژه بانک مرکزی

یکی از اخبار مهم امروز برای قیمت دلار، تصویب اختیارات ویژه به بانک مرکزی بود. بر اساس اعلام دولت، شورای عالی هماهنگی اقتصادی شب گذشته با حضور سران قوا و سایر اعضا به ریاست ابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد و بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با این هدف از مهار قیمت ارز و نگه دارید ارزش پول ملی مورد تایید قرار گرفت.

البته سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره اختیارات ویژه بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز به گفته وی، تمامی صنایع کشور حتی مجتمع های دولتی اعم از نفت و صنعت باید از بانک مرکزی اطاعت کنند و محدودیت دسترسی ایران به درهم پس از تحریم های روسیه کذب است.

در روزهای گذشته سهم و دلار توافقی به صرافی ها بازگشت و بانک مرکزی 63 سرفصل هزینه های ارزی کشور را اعلام کرده بود. فعالان بازار معتقدند به نظر می رسد دولت تمام توان خود را برای توقف نوسانات دلار به کار گرفته است.

مجلس شرایط فعلی ارزی کشور را پیش بینی کرده بود!

قالیباف در تازه ترین اظهارنظر خود درباره نرخ ارز گفت: مجلس از 40 روز پیش وضعیت ارزی فعلی کشور را پیش بینی کرده بود. خلاصه خوب در مورد بازار ارز ما رسیدیم.

تاثیر عراقچی بر بازار ارز

روز گذشته برخی شایعات مبنی بر حضور مجدد عباس عراقچی در تیم مذاکرات هسته ای باعث شد تا میزان خرید در بازار ارز کاهش یابد. البته برخی از فعالان بر این باور بودند که عرضه حدود 700 میلیون دلاری این بازارساز باعث شده است. قیمت دلار عراقچی مشاور وزیر امور خارجه دولت روحانی امروز به ادعای حضورش در کنار امیر عبداللهیان در سفر به ژنو برای مذاکره با غربی ها واکنش نشان داد و گفت: اکنون در تهران هستم و چنین چیزی وجود ندارد. ” وی در خصوص اینکه قرار است به تیم مذاکره کننده اضافه شود یا به این تیم کمک کند، گفت که من مشاور هستم و برای هر کمکی که نیاز باشد آماده هستم.

بازار دلار منتظر یک سفر سیاسی است

در حال حاضر سفر احتمالی گروسی به تهران مورد توجه بازار قرار گرفته است. خبرنگار وال استریت ژورنال از احتمال سفر رافائل گروسی هفته آینده به تهران خبر داد. از نگاه برخی فعالان، احتمال سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند خریداران را در بازار ارز موقتا به عقب براند. برخی فعالان معتقدند با خروج خریداران، عرضه بازارساز تاثیر بیشتری بر نرخ دلار خواهد داشت.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران امروز از سفر مدیرکل آژانس به ایران برای مذاکره خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی این برنامه به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

طلای جهانی ثابت ماند/ طلای 18 عیار بزرگ شدن

قیمت جهانی طلا در بازار امروز نسبت به دو روز قبل تقریبا ثابت بود و در همان محدوده 1811 دلار فروخته شد. در بازار داخلی ایران همانطور که سایت اتحادیه طلا و ارز امروز اعلام کرد قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز تا محدوده 2 میلیون و 853 هزار و 700 تومان افزایش یافت و در محدوده 2 میلیون و 823 هزار و 300 تومان فروخته شد.

دیروز به نقل از سایت مذکور قیمت طلا وی با 2 میلیون و 772 هزار و 300 تومان به کار خود پایان داد. در حقیقت قیمت طلا امروز 50 هزار تومان نسبت به روز گذشته گران شد.

قیمت سکه در مبادله کالا چقدر است؟

قیمت سکه در تبادل کالای امروز در زمان نگارش این گزارش 31 میلیون و 555 هزار تومان بوده است.