• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

ربع سکه سقوط کرد

  • کد خبر : 40423
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
ربع سکه سقوط کرد

اکو ایران: با کاهش همزمان دلار تهران و اونس طلا، دارندگان طلا و ارز بیشترین ضرر را در این هفته متحمل شدند.

بازار ارز و طلا در هفته جاری نیز به روند اصلاحی خود ادامه داد و قیمت کمتری را به ثبت رساند. حرکت لاک پشتی دلار و طلا باعث شده تا با وجود قرمزی شش هفته ای بازار ارز و طلا، دلار و ارز حداقل قیمت جدیدی را به ثبت نرسانند و در حال حاضر در رنج هستند.

حباب دلار درهم در این هفته در محدوده منفی 200 تومان تا مثبت 50 تومان در نوسان بوده است. حباب دلار درهم امروز بیشتر منفی است، در حالی که در گذشته و طی روند صعودی قیمت دلار، حباب دلار درهم در محدوده بیش از دو و نیم هزار توکن قرار داشت. با توجه به اهمیت حباب درهم در انتظارات معامله گران دلار در تعیین قیمت فردای دلار، کاهش چشمگیر حباب درهم پیام های متعددی را برای بازار ارز به همراه دارد: اول اینکه انتظاری برای افزایش قیمت ارز وجود ندارد. بازار ارز کوتاه مدت. دوم اینکه مشارکت بازارساز در عرضه درهم به عنوان ارز پایه بازتر شده است و سوم اینکه توانایی بازارساز برای عرضه درهم به حدی افزایش یافته که نه تنها می تواند از سیگنال دهی فزاینده درهم جلوگیری کند، بلکه حتی امروز درهم نقش اهرم نزولی دلار را بازی می کند و حباب منفی آن مانع از رشد دلار شده و آن را به سمت پایین می کشاند. درهم امارات در هفته جاری نیم درصد کاهش و دلار تهران 0.59 درصد کاهش را به ثبت رساندند.

اواخر هفته جاری تتر که مدتی زیر دلار تهران معامله می شد به دلار تهران رسید. تحلیلگران بر این باورند که وقتی قیمت دلار افزایش می یابد، تتر اغلب بالاتر از دلار معامله می شود.

با وجود کاهش ارزش دلار، کاهش اونس طلا در سطح جهانی شرایط را برای بازار طلا پیچیده کرد و دارندگان طلا و سکه بیشترین آسیب را در این هفته متحمل شدند. اشتغال در ایالات متحده حدود 100000 بیشتر از حد انتظار بود و تورم بیش از حد انتظار به دلیل کاهش هزینه های انرژی کاهش یافت، اما نظرسنجی از اعضای فدرال رزرو نشان می دهد که کاهش یک مرحله ای نرخ بهره در سال جاری محتمل تر از انتظارات برای اونس تجدید نظر شده جهانی است. . از طلا. سکه امامی در این هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل 1.96 درصد کاهش را ثبت کرد اما ارزش فروش ربع سکه نسبت به مدت مشابه هفته قبل بیش از 3.2 درصد کاهش داشت. کاهش 1.4 درصدی سکه یک گرمی نشان می دهد که این سکه با وجود حباب بالا در برابر کاهش بیشتر مقاومت می کند.

در حال حاضر بازار ارز چشم به انتخابات دارد و انتظار می رود رکود تا انتخابات ریاست جمهوری بر بازار ارز حاکم باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40423

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.