• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

دورخیز طلا برای عبور از قله تاریخی

  • کد خبر : 43910
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
دورخیز طلا برای عبور از قله تاریخی

اکوایران: قیمت طلا در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا که انتظار می رود نرخ بهره کاهش یابد، افزایش یافته است. در صورت کاهش نیم درصدی نرخ بهره، انتظار می رود قیمت فلز زرد به رکورد جدیدی برسد.

اخبار اقتصادی، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار گزارش تورم از سوی ایالات متحده برای پیش بینی بهتر نرخ تورم هستند، قیمت طلا در روز دوشنبه (19 سپتامبر) به دلیل افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در روزهای آینده افزایش یافت. کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا

به گزارش رویترز، در ساعت 16:52 به وقت ایران، قیمت نقدی طلا با 0.2 درصد افزایش به 2502 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی فلز زرد نیز با 0.3 درصد افزایش به 2531 دلار رسید.

پیتر گرانت، معاون رئیس جمهور و استراتژیست ارشد فلزات در Zanner Metals، که اعلام کرد طلا محکوم به رسیدن به یک سطح قیمتی جدید است، معتقد است که این انتظار که فدرال رزرو روند تسهیل مالی را در روزهای آینده آغاز کند، به طور گسترده از بازار حمایت می کند. طلا بود

طلا در 20 آگوست (30 اوت) به سطح 2531 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت ثبت شده به حساب می آید.

معامله گران در حال حاضر 75 درصد احتمال کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو و 25 درصد احتمال کاهش نیم درصدی را می بینند.

سرمایه گذاران همچنین منتظر گزارش جدید شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا و شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا هستند که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر می شود.

کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیلگر بازار در Kinesis Money می‌گوید: «اگر ارقام تورم بسیار کمتر از حد انتظار باشد و امید به کاهش نیم درصدی را افزایش دهد، طلا می‌تواند به بالاترین حد خود برسد. اما حتی اگر اجماع به نفع کاهش 0.25 درصدی باقی بماند، طلا افت قابل توجهی نخواهد داشت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43910

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.