• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0

دماسنج هیجان در بازار ارز و طلا

  • کد خبر : 44863
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
دماسنج هیجان در بازار ارز و طلا

اکو ایران: بازار سرمایه در این هفته وضعیت خوبی نداشت، سفر رئیس جمهور به قطر نیز امروز در بازار ارز خبرساز شد.

اخبار اقتصادی، بازار سرمایه از ابتدای هفته جاری متزلزل شد، حمله رژیم صهیونیستی به مواضع حزب الله لبنان و ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، دماسنج مخاطرات و تنش های منطقه را بالا برد و در در چنین شرایطی، بازار سرمایه که ریسک گریز است، با فشار فروش بیشتری مواجه می شود. در چنین شرایطی، بازارساز دامنه نوسانات بورس را محدود کرد تا هیجانی را که بازار سرمایه را تیره کرده است، کنترل کند. و تعداد قابل توجهی از نمادها در صف فروش مسدود شد و روند بورس اصلاح شد.

برخی از کارشناسان معتقدند این اقدام بازارسازی در شرایط فعلی مناسب اما ناکافی بوده است، زیرا در چنین شرایطی بازار نیاز به حمایت بیشتری دارد و لازم است فشار فروش حداقل از برخی نمادها و گروه های موثر در بازار برداشته شود. با خرید پشتیبانی در مرحله اول. فشار فروش باید کاهش یابد و بازار به سمت تعادل حرکت کند، اواسط هفته هر چند اختلاف بین رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور خارجه وجود داشته باشد. اقتصاد شرایط بازار سرمایه را بدتر کرد.

اختلاف اولیه همتی و فرزین

چندی پیش وزیر اقتصاد درباره لزوم افزایش نرخ دلار نیما و کاهش فاصله آن با دلار بازار آزاد صحبت کرد و گفت: تفاوت فعلی نرخ دلار آزاد با نیما نیست. قابل قبول بود و این موضوع باعث افزایش خوش بینی شده بود. به سمت بازار سهام و باعث شد تا پیش از اتفاقات لبنان، استقبال از بورس افزایش یابد، اما اظهارات بانک مرکزی در بحبوحه فشار فروش ایجاد شده در بازار سرمایه، شرایط را برای بازار سرمایه بدتر کرد. انجام شده و باید اولویت کنترل نرخ دلار باشد.

اظهارنظری که به بازار القا می کرد نرخ دلار نیما رشد چندانی نخواهد داشت. در چنین شرایطی فشار فروش در بورس افزایش یافت، اما نکته مهم این است که در صورت حمایت بازار و بازگشت به تعادل، نیاز به اخبار و اقداماتی نیز دارد که باعث افزایش خوش بینی نسبت به آینده سهام شود. افزایش نرخ دلار نیما، توجه به منافع سهامداران و شرکت ها در بودجه، تعدیل نرخ سود و تصویب FATF از مواردی است که بازار سرمایه برای صعود و پایان دادن به روند نزولی به آن نیاز دارد و آن را دنبال می کند.

حباب درهم کم شد

مسعود المدیجیان با سفر به قطر به منزل شخصی تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر رفت و با یک قهوه عربی مورد استقبال قرار گرفت. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز در دیدار با مسعود المادیجیان در دوحه گفت که قصد داریم صفحه اختلافات دو کشور را برای همیشه ببندیم و مشکلات را حل کنیم و روابط بین خود را به عنوان دو کشور دوست و برادر توسعه دهیم.

قطر همواره به عنوان یک میانجی در مذاکرات در بازار ارز شناخته می شود و سفر رئیس جمهور به قطر مورد توجه بازار ارز قرار گرفته و تجار به آن توجه دارند. از سوی دیگر بهبود روابط با کشورهای عربی مهم به نظر می رسد و. برای بازار ارز مطلوب است. پیش از این بهبود روابط با کشورهای عربی و میانجی گری قطر تاثیر اصلاحی بر بازار ارز داشت، با این حال سطح تنش های سیاسی به حدی بالاست که سفر قطر به تنهایی نمی تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار ارز داشته باشد.

قطره حباب درهم

اگرچه امروز قیمت ها در بازار ارز افزایش یافت، اما حباب درهم کاهش یافت و به حدود 590 تومان رسید. اختلاف تتر با دلار تهران نیز امروز همزمان با سفر رئیس جمهور به قطر کاهش یافته است.

به نظر می رسد بازار جهانی طلا در حال ارزیابی شرایط است و رکوردشکنی را متوقف کرده است، اما معامله گران از طلای داخلی استقبال می کنند، حباب ارز امامی 19 درصد است و حباب طلای ذوب شده در محدوده ریسک بالای 2 درصد قرار دارد که نشان دهنده سطح بالای طلا است. شور و شوق در میان معامله گران

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44863

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.