• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

دلیل کندی پرداخت وام مسکن چیست؟

  • کد خبر : 19675
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۳۴
دلیل کندی پرداخت وام مسکن چیست؟

به گزارش اخبار اقتصادی، علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی در برنامه جدول اقتصادی شبکه خبر اظهار کرد: بانک مرکزی به روند اجرای قانون تسریع کند. طرح نهضت ملی مسکن وی جلسات متعددی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی داشته است.

وی افزود: در بانک مسکن به دلیل اینکه سابقه ارتباط با وزارت راه و شهرسازی را داشت، روند پرداخت تسهیلات به خوبی پیش رفته است. بانک های بزرگ بیشترین سهم را در اعطای تسهیلات به نهضت ملی مسکن داشته اند. پس از تاکید رئیس جمهور و مهلت یک هفته ای برای بررسی این موضوع، جلساتی برای بررسی علل کندی اجرای قانون تیراژ ملی مسکن برگزار شد.

قیطاسی با اشاره به اینکه در هفته گذشته جلسات خوبی از سوی کارشناسان برگزار شده است بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی، بسیاری از مشکلات پیش روی اجرای قانون کل تیراژ مسکن بررسی شده است، گفت: مشکلات طی نامه ای به معاونت مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه ایجاد هیئت مدیره در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای کنترل روزانه مشکلات تسهیلات نهضت ملی مسکن است تا بانک مرکزی با ارتباط با وزارت راه و شهرسازی به رفع مشکلات بپردازد.

قیطاسی با اشاره به نحوه عملکرد سامانه نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: سامانه به گونه ای است که متقاضیان ثبت نام می کنند و سپس وزارت راه و شهرسازی اطلاعات افراد را پالایش و به بانک ها ارائه می کند. برخی از متقاضیان مشکل کمبود وثیقه دارند، مشکلات دیگر متقاضیان ناقص بودن مدارک، درآمد ناکافی و نداشتن سند مالکیت است.

وی با بیان موانع پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک ها، تاکید کرد: به دلیل محدودیت منابع و بسیاری از وظایف قانونی دیگر برای پرداخت این تسهیلات در بانک ها موانعی وجود دارد. منابع بانک ها برای ارائه این تسهیلات از بخش سپرده های عمومی است. زمانی که بانک ها با کمبود منابع مواجه می شوند و منابع بیشتری را وارد می کنند، اضافه برداشت آنها افزایش می یابد و پول پرقدرت ایجاد می شود و اقتصاد را با مشکل مواجه می کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی بیان کرد: طبق آمار 160 میلیارد تومان تعهدات و معرفی نامه در بانک دی سهمیه 170 میلیارد تومانی ثبت شده است. در سایر بانک ها هم همینطور است و باید آمار را با بانک مرکزی مقایسه کرد.

وی در پایان تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده و تسریع در روند پرداخت امیدواریم انشالله تا پایان شهریور به اهداف مورد نظر دست یابیم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=19675

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.