• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

دستور مهم ارزی رییس‌جمهور؛ نرخ ارز به این عدد باز می‌گردد!

  • کد خبر : 2243
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
دستور مهم ارزی رییس‌جمهور؛ نرخ ارز به این عدد باز می‌گردد!

به گزارش اخبار اقتصادی

در حالی که بازار کالاهای اساسی این روزها با افزایش نرخ ارز دستخوش نوسانات قیمتی شده است، آخرین اخبار حکایت از افزایش محاسبه حقوق گمرکی داشت. در این حالت ارزش کالاهای وارداتی برای محاسبه حقوق ورودی با افزایش ناگهانی مواجه شد.

کارشناسان معتقدند افزایش تصاعدی قیمت تمام شده کالاهای وارداتی باعث افزایش سطح عمومی قیمت ها و سوخت تورم می شود و در نهایت این تورم مجددا باعث افزایش نرخ دلار در بازار آزاد می شود و این چرخه به طور مستمر تکرار می شود.

بر اساس اعتقاد آنها، در صورت افزایش نرخ پایه حقوق گمرکی، تورم زیادی بر مصرف کننده نهایی تحمیل می شود و منجر به اختلال در تشریفات گمرکی می شود.

از ابتدای سال جاری و بر اساس قانون بودجه 1401 نرخ محاسباتی گمرک از 4200 تومان به نرخ ETS تغییر یافت. این مشکل باعث شد تا قیمت تمام شده واردات به کشور 6 برابر شود. به این ترتیب دولت درآمدی معادل 80 هزار میلیارد تومان برای کسب درآمد از این محل در بودجه پیش بینی کرد.

بنابراین تغییرات نرخ ارز در دو ماه اخیر اما بانک مرکزی در اقدامی ناگهانی نرخ ETS را 30 درصد افزایش داد که با توجه به اینکه این نرخ مستقیماً برای محاسبه حقوق ورودی استفاده می شود، باعث افزایش شد. در تورم از محل کالا. وارداتی است.

در این شرایط و در پاسخ به انتقادات وارده به اجرای این سیاست، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد عصر دیروز در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر اعلام کرد: این سازمان در ساختار سازمان اصلاحات و تغییرات محسوسی داشته است. سازمان اموال در سراسر کشور

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در فروش اموال تملیکی 2600 درصد رشد داشته ایم و در این مدت هزار خودرو خارجی تعیین و ترخیص شد. تعدادی از خودروهای دیگر نیز به سرعت ترخیص می شوند.

خاندرزی گفت: طی یک سال گذشته 28 هزار میلیارد تومان کالای سال های گذشته به صورت کاملا شفاف تعیین شد که 178 درصد افزایش بازگشت کالا به فعالان اقتصادی در استان بوشهر داشتیم که 900 درصد در استان بوشهر است. کل کشور.”

وی گفت: نرخ ارز مبادله ای مبنی بر ورود کالا در روزهای گذشته افزایش یافته بود که رئیس جمهور دستور عدم افزایش آن را داد و به زودی نرخ ها به نرخ 28 هزار و 500 برمی گردد.

وزیر اقتصاد گفت: استان بوشهر 233 درصد افزایش واردات کالا داشته است و امیدواریم شاهد جبران تاخیرهای گذشته باشیم.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=2243

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.