• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

در بورس کالا چه می گذرد؟/ خلاصه ای از معاملات هفته اول خرداد ماه در بورس کالا

  • کد خبر : 39856
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
در بورس کالا چه می گذرد؟/ خلاصه ای از معاملات هفته اول خرداد ماه در بورس کالا

اکو ایران: در هفته منتهی به 20 خرداد 1403 ارزش معاملات 10 شرکت برتر 12.1 میلیارد تومباس برآورد شد و 2.8 میلیون تن کالا و محصول به ازای هر 30.3 میلیارد تومان معامله شد.

اخبار اقتصادی، بورس کالای ایران بهترین نتایج بورس کالا در هفته منتهی به 20 خرداد را بر اساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی اعلام کرد.

صنعت ملی مس ایران (فملی) با معامله ۷ هزار و ۷۱۵ تن مس کاتد، مس کم عیار، مفتول مس، گوگرد مولیبدن، اکسید مولیبدن و کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۳ هزار و ۴۶۲ میلیون تومان در رتبه نخست قرار گرفت. جایگاه دوم فولاد خوزستان (فخوز) با فروش 115 هزار و 560 تن آهن اسفنجی، مس، شمش تکثال، بلوم و آرگون به ارزش 2.12 میلیارد تومان است.

معدن و صنعت گل گهر (کگال) با فروش 189 هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش 971 میلیارد تومان در رتبه سوم قرار گرفت. معدن و صنعت چادرملو (کچاد) با معامله 165 هزار تن کنسانتره سنگ آهن و شمش گل به ارزش 631 میلیارد تومب در رتبه چهارم قرار گرفت.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با فروش 18 هزار و 220 تن ورق سرد، ورق قلع اندود، ورق گالوانیزه و ورق آرگون به ارزش 905 میلیارد تومان در رتبه پنجم قرار گرفت. فولاد جنوب هرمزگان (هرمز) با ثبت معامله 40 هزار تنی تکثال به ارزش 1900 میلیارد تومان در جایگاه ششم قرار گرفت.

پالایش نفت اصفهان (شپنا) با فروش 43 هزار و 350 تن روانکار سبک برش و میله وکیوم به ارزش 807 میلیارد تومان در رتبه هفتم قرار گرفت. صنایع تولید جهانی مس کاشان با ثبت معامله 1375 تنی مفتول مسی به ارزش 766 میلیارد تومب در رتبه هشتم قرار گرفت.

پالایش نفت بندرعباس (شبندر) 49 هزار و 500 تن وکیوم باتوم، روانکار سنگین و گوگرد دانه بندی شده را به ارزش 724 میلیارد تومان فروخت. پتروشیمی تندگویان (شگویا) با فروش 12 هزار و 714 تن پلی اتیلن ترفتالات نساجی، بطری و نخ پلی استر با کیفیت های مختلف و به ارزش 641 میلیارد تومان در رتبه دهم قرار گرفت.

اداره پذیرش بورس کالای ایران از 14 اطلاعیه جداگانه پذیرش جدید برای عرضه در بازارهای اول و دوم خبر داد. بدین ترتیب شمش فولاد، شمش آلومینیوم، آمونیاک، قیر، گوگرد، ورق فولادی گرم و میله فولادی از 8 شرکت در بازار اصلی پذیرفته شد. همچنین پودر آب پنیر، ضایعات بدنه خودرو، ضایعات بدنه خودرو، ضایعات چرخ خودرو و ضایعات فولاد متعلق به دو شرکت در بازار ثانویه پذیرفته شد.

بورس کالا مکانیزمی برای جلوگیری از واسطه گری است

مدیرعامل شرکت ملی صنعت مس همچنین گفت: مکانیسم بورس بیشترین خدمت را به توسعه بخش‌های مختلف صنعتی در کشور ارائه کرده است. زیرا سود حاصل از تولید و فروش کالا در بورس به طور مستقیم به پروژه های توسعه و ایجاد زیرساخت ها تزریق شده است. از اوایل دهه 80 بورس کالای کشور شروع به عرضه محصولات فلزی و فولادی کرد که منجر به حذف دلالان و دلالان در بازار و رشد و توسعه صنایع شد. منافع حاصل از عرضه کالا در بورس کالا منجر به تدوین طرح‌های توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌ها شده است و در این راستا مقایسه شرایط تولید قبل و بعد از تأسیس بورس کالا انجام می‌شود. به وضوح تعریف شده است.

وی افزود: اگر در سال‌های اخیر محصولات مختلف صنعتی، معدنی، پتروشیمی و نفتی در بورس کالا عرضه نمی‌شود، نتیجه این می‌شود که بدون شفاف‌سازی، سود به دست دلال‌ها و واسطه‌ها می‌رسد و دیگر سودی نخواهد داشت. . برای واحدهای تولیدی که توسعه خواهند یافت. تولیدکنندگان نباید از عرضه شفاف محصولات خود در بورس کالا واهمه داشته باشند و باید همه واحدها را به انجام این مهم تشویق کرد تا بستر ورود همه کالاها به بورس کالا و شفاف سازی تمامی فرآیندهای تجاری فراهم شود. ارائه شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39856

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.