• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

درهم زیر تیغ بازارساز/ حمایت مهم سکه

  • کد خبر : 31676
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
درهم زیر تیغ بازارساز/ حمایت مهم سکه

اکوایران: رئیس کل بانک مرکزی در این هفته گفت آنقدر درهم در مرکز عرضه می کنیم که در نهایت درهم اضافه هم می آوریم. اظهاراتی که نشان می دهد همزمان با فرا رسیدن دی ماه، درهم زیر چاقوی بازارساز است و اجازه رشد نمی دهد، به همین دلیل درهم امارات در هفته جاری روند نزولی داشته است.

بازار ارز هفته جاری را با خبر فساد سه میلیارد دلاری آغاز کرد و این موضوع مورد توجه محافل خبری قرار گرفت، برخی این رقم را با پول های منتشر شده از ایران از کره مقایسه کردند، خبر انتشار آن به عنوان درمان خبری در کشور مورد استفاده قرار گرفت. بازار ارز برای مدت طولانی

البته نوسانات اونس طلا در ابتدای هفته باعث شد تا دلار در ابتدای هفته نوسانات خود را با اونس تعدیل کند.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در روز پذیره نویسی اوراق ارزی به پیش بینی های صورت گرفته درباره قیمت دلار تا پایان سال واکنش نشان داد و اعلام کرد تا پایان سال هیچ اتفاقی نمی افتد. . سال و به حدس و گمان در مورد قیمت دلار گوش ندهید.

اگرچه انتظار می رفت با ورود تقاضا در دی ماه، قیمت دلار مانند سال های گذشته افزایش یابد، اما دلار تهران در کانال میانی 50 هزار تومان تثبیت شد و درهم امارات پس از بازگشایی کاهش یافت.

دلار تهران معاملات هفته را با همان قیمتی که هفته گذشته بسته بود به پایان رساند. اسکناس آمریکا سه هفته است که در بازار تهران حضور دارد که روز پنجشنبه با قیمت 50 هزار و 550 تومان بسته می شود و بازدهی هفتگی ندارد.

بازار دبی به مناسبت روز ملی امارات و پنجاه و دومین سالگرد تأسیس امارات تعطیل شد و روز دوشنبه بازگشایی شد. پیش از این در گزارش ها اشاره شده بود که با فرا رسیدن ماه ژانویه، اگر بازارساز معاملات درهم را کنترل کند و از افزایش درهم جلوگیری کند، انتظارات صعودی در بازار ارز از بین خواهد رفت. قیمت درهم از ابتدای معاملات هفته جاری با وجود افزایش تقاضا در تعطیلات، نه تنها افزایشی نداشته بلکه کاهش نیز داشته است.

حباب درهم در این هفته روند کاهشی داشته است و نشان می دهد که بازارساز اجازه نخواهد داد که درهم به این راحتی افزایش یابد. رئیس کل بانک مرکزی اوایل هفته گفته بود که کمبود درهم نداریم و در مرکز آنقدر درهم عرضه می کنیم که در نهایت مازاد می شود.

سیگنال پاول به بازار طلا

با سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه، بسیاری از سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که روند افزایش نرخ متوقف شده و این سیاست به نفع طلا توصیف شده است.

بازارهای جهانی در محدوده 2072 دلار بسته شدند که باعث افزایش قیمت طلا و ارز در روزهای شنبه و یکشنبه شد، اما با بازگشایی مجدد اونس طلا در روز جمعه پس از ثبت بالاترین قیمت تاریخی در اولین ساعات افتتاح و همین عملکرد اونس، اونس طلا به شدت کاهش یافت. ، طلا و عقب راندن ارز.

با افزایش قیمت اونس طلا پس از سخنان پاول، طلای مذاب با قیمت مثبت 150 هزار تومانی در روز شنبه بازگشایی شد، روز دوشنبه به سطح 11 میلیون تومان رسید و پس از آن کاهش یافت و این هفته را در محدوده 10 میلیون به پایان رساند. و 714 هزار تومان به پایان رسید.

طلای مذاب این هفته بالاتر از خط Ichi Kumo Tenkansen شروع به حرکت کرد، اما پس از آن با افت اونس طلا، حمایت Kyogensen را لمس کرد که روی سقف ابری Kumo همپوشانی دارد و در حال حاضر در این محدوده متوقف شده است. طلای مذاب در پایان هفته جاری نسبت به پایان هفته گذشته کمتر از 10 هزار تومان است.

حمایت مهم ارز چقدر است؟

این هفته ارز امامی با افزایش قیمت هر اونس طلا تا 29 میلیون و 800 هزار تومان آغاز به کار کرد و سپس کاهش یافت.

سکه امامی پس از برخورد با خط کیوژنسن اندیکاتور ایچی کومو حمایت شد، در حال حاضر دارای مقاومت محدود 29 میلیون و 400 هزار تومانی مربوط به کف ابر کومو و خط تنکانسن در صورت افزایش قیمت است.

محدوده 29 میلیون و 50 هزار تومانی که منطبق بر حمایت سطح فیبوناچی 23 درصدی است نیز حمایت سرنوشت ساز سکه است. عملکرد این ارز در این هفته نزدیک به نیم درصد بود. ربع سکه در این هفته تنها 0.48 درصد رشد داشته است.

بالا و پایین حباب ارز چه بود؟

حباب سکه این هفته از کانال 16 درصد شروع شد، روز یکشنبه به کانال 18 درصد رسید و سپس در کانال 17 درصد تثبیت شد.

IMG_20231208_104227_585

در شش ماه گذشته میانگین حباب سکه در کانال 19 درصد بوده و روند کاهشی خود را ادامه داده است.

در 17 اکتبر، حباب سکه به 25.34 درصد رسید و در پایان هفته، حباب سکه تنها یک کانال با انتهای حباب سکه فاصله داشت.

بازار دبی تا روز دوشنبه به مناسبت روز ملی امارات تعطیل بود، اما با شروع معاملات درهم، روند نزولی بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31676

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.