• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3

درخواست رهبر انقلاب برای تحقق دو پروژه راه آهن کرمانشاه – خسروی و مبارکه – شهرکرد

  • کد خبر : 41220
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
درخواست رهبر انقلاب برای تحقق دو پروژه راه آهن کرمانشاه – خسروی و مبارکه – شهرکرد

به گزارش اخبار اقتصادی، ” مهرداد بذرپاش وی از تصویب دو پروژه بزرگ ریلی کشور به عنوان پروژه های مشروط به موافقت رهبر معظم انقلاب در جلسه امروز شورای دولت خبر داد.

بذرپاش گفت: با نظارت مستمر چندین ماهه وزارت راه و شهرسازی، 2 پروژه مهم ریلی کشور به پروژه های مشروط به تایید رهبر انقلاب اضافه شد و جهش قابل توجهی حاصل خواهد شد. در روند اجرای آن.

وی توضیح داد: یکی از این پروژه هاست پروژه راه‌آهن راه‌آهن کرمانشاه – خسروی این شبکه ریلی است که ایران را به عراق متصل می کند و مسیر ترانزیتی کشور را در قالب کمربند بزرگراه ایران تکمیل می کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، این پروژه ریلی به طول 263 کیلومتر نزدیک به 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق 30 همات نقدینگی در اسرع وقت و ظرف سه سال به اتمام می رسد. منابع رهبر معظم انقلاب و از آنها استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه مهم دیگر راه آهن اصفهان (مبارکه) به شهرکرد است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با هزینه ای حدود چهارصد هزار منابع نقدی تا یک سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

بذرپاش تصریح کرد: با این کار مرکز مهم استانی کشور (شهرکرد) به شبکه ریلی متصل می شود و کارخانه های فولاد و سایر مبادی باربری در آن مسیر می توانند از این خط ریلی استفاده کنند البته از فولاد نیز استفاده می شود. کارخانه ها. فوق به ویژه فولاد مبارکه نیز با مشارکت بخشی از منابع مشارکت خواهند داشت.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41220

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.