• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

خرید و فروش طلای دست دوم همچنان ممنوع است

  • کد خبر : 43564
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۳:۳۸
خرید و فروش طلای دست دوم همچنان ممنوع است

اکو ایران: خرید و فروش طلای دست دوم نزدیک به دو ماه است که ممنوع شده است. اما در بازار فروشندگان به فروش غیرقانونی طلای دست دوم ادامه می دهند.

اخبار اقتصادی؛ هفته اول تیرماه امسال بود که اعلام شد فروش طلای دست دوم ممنوع است. بعد از گذشت دو ماه دوباره خبر رسید که ممنوعیت طلای دست دوم همچنان پابرجاست و رفع نشده است. این خبر را کیومرث امیریان رئیس کمیسیون طلای اتاق اصناف اعلام کرد. اگرچه امروزه خرید و فروش طلای دست دوم همچنان ممنوع است. اما دلالان طلا آنها را در کشوهای پیشخوان خود نگه می دارند تا در صورت تمایل آنها را به مشتریان بفروشند.

اما رئیس کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف در تیرماه از ممنوعیت فروش طلای دست دوم خبر داده بود، بنابراین جلساتی برای نحوه اجرای اقلام در حال برگزاری است. 27 و 28 قانون نظام صنفی برای برخورد با اتحادیه های متخلف از مصوبات قانونی وجود دارد.

امیریان تاکید می کند: به اتاق های اصناف و اتحادیه های سراسر کشور اعلام شده است که در صورت مشاهده تخلف، تا مشخص شدن اجرای مواد 27 و 28 قانون نظام صنفی تذکرات لازم را بدهند.

به گزارش مهر امیریان، وی می افزاید: تیم حقوقی اتاق اصناف ایران و وزارت حریم خصوصی در حال برگزاری جلساتی برای رسیدن به جمع بندی نهایی در خصوص نحوه برخورد با طلافروشان متخلف هستند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43564

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.