• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

خریداران و فروشندگان املاک و مستغلات باید منتظر این تغییر باشند

  • کد خبر : 38349
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
خریداران و فروشندگان املاک و مستغلات باید منتظر این تغییر باشند

به گزارش اخبار اقتصادی، سامانه خودامضا به آدرس khodnevis.mrud.ir از خرداد 1402 در دسترس عموم قرار گرفت و انواع تراکنش های اجاره در این سامانه بارگذاری و مشکل برطرف شد.

ایسنا در گزارشی نوشت: 30 بهمن ماه سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک) حذف و مشاوران املاک برای ثبت نام به سامانه جدید (سامانه خود امضا) ارجاع شدند. قراردادهای اجاره .

این اقدام وزارت راه و شهرسازی با انتقاد برخی از مشاوران املاک مواجه شد که آن را نوعی تصرف دولت در حوزه تجارت و تجارت می دانند.

اما هادی عباسی، معاون بهمن وزیر راه و شهرسازی سال گذشته گفته بود با راه اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی شوند و می توانند کار کنند، اما باید به جایی برسیم که خدمات املاک مشاورین املاک تخصصی و به روز هستند.

چندی پیش مهدی ساسانی مدیر سامانه خودامضا گفت: قرار است در خرداد ماه سال جاری نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه معرفی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک از سال 1387 با عنوان املاک ایران آغاز به کار کرد و در همان زمان وزارت راه و شهرسازی این سامانه را از وزارت حریم خصوصی دریافت کرد و موظف شد امکان رهگیری رایگان را برای مردم فراهم کند. کد بدون مشورت با مشاوران املاک کند است. به مدت 14 سال هیچ اقدام خاصی بر روی این سامانه انجام نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم، تصمیم بر آن شد تا با بازنگری در آن، سامانه جدیدی راه اندازی شود. زیرا عملا امکان به روز رسانی سامانه املاک وجود نداشت.

در حال حاضر در صورت عدم ثبت ملک در سامانه املاک و مستغلات، امکان استفاده از سامانه خودامضا برای انعقاد قرارداد وجود ندارد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38349

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.